...
Data enrichment

Iedere marketeer droomt van een geordend en compleet bestand met klantdata. Zodat het kant-en-klaar is voor het uitvoeren van campagnes. Data verrijken is het rijker en waardevoller maken van je klantdata. Door het aanvullen, actualiseren én uitbreiden ervan. Het zorgt dus voor rijkere profielen van klanten. Dit dient verschillende doelen waaronder:

  • Hogere conversie en rendement op marketing campagnes;
  • Betere logistiek (bijvoorbeeld minder retourzendingen door incorrecte adressen);
  • Beter begrip van wie de klant is en wat deze belangrijk vindt. Dit leidt tot een betere service en hogere klantretentie.

Verrijken van klantdata

Genoeg redenen om hier serieus mee aan de slag te gaan. De dataspecialisten van MWM2 Datalab helpen organisaties bij het verrijken van hun klantdata. Dit doen zij op basis van interne- (bijvoorbeeld data van marktonderzoeken), openbare- (bijvoorbeeld BAG-data) en ingekochte databronnen (bijoorbeeld data van KVK). Wij vertalen deze data naar klantsegmenten. Om zo beter te begrijpen wie de klant is en om gericht campagnes uit te voeren. Indien gewenst dan kunnen wij dit op locatie verzorgen.