18 ABN AMRO 2

Snelle maatwerkoplossingen voor agile trajecten

Behoefte

Veel teams van ABN AMRO werken tegenwoordig agile. Tijdens sprints hebben deze agile teams dan ook vaak behoefte aan toetsing bij de doelgroep. Dat kan gaan om het verkennen van klantbehoeften, het testen van een propositie of het bepalen van de meest overtuigende communicatie.

Aanpak

Agile trajecten zijn meestal gericht op specifieke doelgroepen. Door middel van Pop-up Communities kan MWM2 bij iedere sprint op een snelle en kostenefficiënte manier inzichten bij hen ophalen. De succesfactor hierbij is de strakke projectmatige afstemming tussen MWM2 en ABN AMRO, die het mogelijk maakt om stimulusmaterialen direct aan respondenten voor te leggen. 

Daarnaast beschikt ABN AMRO over een doorlopende Research Community van betrokken klanten die wekelijks meedenken. De vraagstukken die in deze community worden uitgezet zijn zeer divers. Waar communityleden de ene week laten weten wat ze vinden van de nieuwe commercial, beoordelen ze de andere week het nieuwe design van een productpagina. Deze afwisseling in de vraagstukken zorgt voor goede input vanuit de doelgroep; zowel wat betreft de kwantiteit als de kwaliteit van inzichten.

Inzichten

MWM2 weet dat agile werken vraagt om een snelle en heldere terugkoppeling. Daar besteden we dan ook veel aandacht aan. Bij elk onderzoeksproject zien wij hierin een ultieme kans om onze opdrachtgever optimaal te bedienen, zodat er weer snel en met concrete aanwijzingen 'doorgesprint' kan worden. 

Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer

Klaas

Klaas Kuipers

Expert Productinnovatie- & Agile-onderzoek

k.kuipers@mwm2.nl

020 412 2405

×

Product & Innovatie

Om ideeën op te doen voor nieuwe producten moet je je eerst volledig onderdompelen in de belevingswereld van de doelgroep. De stem van de klant dient centraal te staan bij het creëren en optimaliseren van nieuwe ideeën & concepten, en bij het selecteren van de meest kansrijke proposities.
MWM2 geeft hier invulling aan met verfrissende, pragmatische en snelle (agile) onderzoeksmethoden, zoals 'Insights Engine', 'Idea Sprint' en 'Concept Scrum'

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws
×

Agile-onderzoek

MWM2 is dé onderzoekspartner voor organisaties die agile (willen) werken. MWM2 levert dynamisch, flexibel en razendsnel maatwerk voor al uw agile vraagstukken en klantvalidaties. Bekijk meer cases en nieuws over agile onderzoek.

Cases & Nieuws