...

Snelle maatwerkoplossingen voor agile trajecten in community

Behoefte

Veel teams van ABN AMRO werken tegenwoordig agile. Tijdens sprints hebben deze agile teams dan ook vaak behoefte aan toetsing bij de doelgroep. Dat kan gaan om het verkennen van klantbehoeften, het testen van een propositie of het bepalen van de meest overtuigende communicatie.

Aanpak

Agile trajecten zijn meestal gericht op specifieke doelgroepen. Door middel van Pop-up Communities kan MWM2 bij iedere sprint op een snelle en kostenefficiënte manier inzichten bij hen ophalen. De succesfactor hierbij is de strakke projectmatige afstemming tussen MWM2 en ABN AMRO, die het mogelijk maakt om stimulusmaterialen direct aan respondenten voor te leggen. 

Daarnaast beschikt ABN AMRO over een doorlopende Research Community van betrokken klanten die wekelijks meedenken. De vraagstukken die in deze community worden uitgezet zijn zeer divers. Waar communityleden de ene week laten weten wat ze vinden van de nieuwe commercial, beoordelen ze de andere week het nieuwe design van een productpagina. Deze afwisseling in de vraagstukken zorgt voor goede input vanuit de doelgroep; zowel wat betreft de kwantiteit als de kwaliteit van inzichten.

Inzichten

MWM2 weet dat agile werken vraagt om een snelle en heldere terugkoppeling. Daar besteden we dan ook veel aandacht aan. Bij elk onderzoeksproject zien wij hierin een ultieme kans om onze opdrachtgever optimaal te bedienen, zodat er weer snel en met concrete aanwijzingen ‘doorgesprint’ kan worden. 

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!