...

Social scan legt ergernis bloot

Behoefte

Om meer inzichten te verwerven in de onderwerpen die onder hun klanten leven wil Aegon een scan op social media laten uitvoeren als voorbereiding voor een kwalitatief vervolg onderzoek over een campagne. 

Aanpak

MWM2 maakte een grondige analyse van haar merk op social media. MWM2 onderzocht onder andere de bronnen van de berichtgeving en sentiment en volume.

Inzichten

Hoewel niet specifiek naar gezocht bracht de scan aan het licht dat de nieuwe commercial van Aegon met twee mannen die baby’s in een draagzak bij zich droegen kreeg veel kritiek op social media kreeg. MWM2 verschafte Aegon inzichten waarmee Aegon de campagne kon aanpassen en het beeld dat over hen ontstaan was kon corrigeren. Ook zorgde het onderzoek van MWM2 ervoor dat de Marketing- en Webcare afdeling van Aegon beter met elkaar zijn gaan samenwerken. 

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!