Behoefte
Albert Heijn wil door middel van een klantenpanel frequent en beter naar zijn klanten luisteren. Belangrijk daarbij is dat er klanten van alle 900 winkels aan het klantenpanel deelnemen, zodat er over iedere winkel feedback is.
Aanpak
Samen met Albert Heijn heeft MWM2 dit grootste klantenpanel van Nederland opgezet. Ruim 90.000 klanten nemen iedere 2 maanden deel aan een klanttevredenheidsonderzoek waarin zij hun mening kunnen geven over hun winkel. AH koppelt deze resultaten terug aan de afzonderlijke supermarktmanagers/bedrijfsleiders, zodat zij met concrete verbeterpunten aan de slag kunnen.
Inzichten
Albert Heijn krijgt dankzij het Research Panel inzichten op winkelniveau. Resultaten worden naar alle panelleden gecommuniceerd en er worden zelfs resultaten in winkels gepubliceerd (met infographics van MWM2). Hiermee geeft Albert Heijn blijk dat er goed naar de panelleden en klanten geluisterd wordt. Hiermee versterkt Albert Heijn haar merk en de relatie met klanten.
Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer
