...

Impactvollere film dankzij kwalitatief onderzoek

Behoefte

Alzheimer Nederland behartigt de belangen van 270.000 mensen met dementie en hun mantelzorgers. Om zich ervan te verzekeren dat zij zich ook herkennen in het beeld dat wordt geschetst in hun nieuwe informatiefilm, vroeg Alzheimer Nederland MWM2 kwalitatief communicatie-onderzoek te doen in verschillende ontwikkelfases van de korte film die u hieronder kunt bekijken.

Aanpak

In de voorfase van de filmontwikkeling hebben we eerst een concepttest uitgevoerd. Bij deze vorm van kwalitatief communicatie-onderzoek kreeg algemeen Nederlands publiek en mantelzorgers het concept voorgelegd. Tijdens één-op-één interviews werd respondenten gevraagd of de boodschap duidelijk was en hoe de spot op hen overkwam. De resultaten van het onderzoek werden meegenomen in de uiteindelijke productie van de film. Vervolgens is de film opnieuw aan respondenten voorgelegd tijdens een pre-test. Omdat MWM2 ervaring heeft met het houden van interviews met bijzondere doelgroepen konden ook patiënten en een mantelzorger worden betrokken in het onderzoek.

Inzichten

Het was voor Alzheimer Nederland “bijzonder waardevol” om de doelgroep in een vroeg stadium actief te betrekken. Op die manier heeft MWM2 Alzheimer Nederland in staat gesteld om een impactvolle en relevante spot te maken waar ook de achterban zich in vindt.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!