...

Community geeft waarde aan de stem van de burger

Behoefte

De Belastingdienst wil de stem van de burger zoveel mogelijk meenemen bij haar beleid en producten. Wat vinden zij, waar lopen zij tegen aan? Bijna wekelijks spelen dergelijke vragen binnen deze organisatie.

Aanpak

MWM2 heeft voor de Belastingdienst een eigen Research Community opgezet met de naam ‘Belastingwijzer’. In deze Community worden burgers betrokken bij de ontwikkeling van nieuw beleid en producten. Ook biedt het de mogelijkheid voor deelnemers om hun eigen, spontane mening en ervaring rond belastingen en toeslagen toe te lichten. 

Namens de Belastingdienst legt MWM2 op vrijwel wekelijkse basis actuele vraagstukken in de Community voor. Per vraagstuk wordt de best passende opzet gekozen. Een combinatie van online groepsdiscussies, individuele taken, polls en surveys is mogelijk. MWM2 adviseert de Belastingdienst en faciliteert als onafhankelijk onderzoeksbureau de onderzoeken.

Inzichten

Met deze doorlopende Research Community krijgen burgers een stem binnen de organisatie en profiteert de Belastingdienst van snelle en waardevolle feedback. Onlangs werd bijvoorbeeld een concept van een nieuwe servicedienst getest. Aan de hand van de feedback werd het voor de Belastingdienst mogelijk om dit concept verder te ontwikkelen. Een ander voorbeeld is de optimalisatie van de menustructuur van de website welke in door de Community is verbeterd.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!