...

Mobiel onderzoek en het bereik van jongeren

Organisaties die ook naar jonge klanten willen luisteren doen er goed aan hun onderzoeksprojecten mobiel vriendelijk te maken. De meest ultieme vorm van mobiel vriendelijk is een Research App. Deze zorgt voor meer betrokkenheid en hogere response. Met de Research App krijgt de participant op een heel natuurlijke maar oook duidelijk manier notificaties voor deelname aan een onderzoeksproject. Toch zijn er nog altijd organisaties die de research App niet kennen . Spijtig want onderzoek via de Research App biedt nog meer voordelen:

Aansluiting met jongeren

Het is lastig om jongeren warm te maken voor onderzoek, maar onze ervaring leert dat ze wel willen meedoen aan mobiel onderzoek, zeker als dat gaat via een Research App. Dat komt omdat het kort en intuïtief is. Bovendien haakt deze manier van onderzoek in op hun belevingswereld; een jongere regelt bijna alles via zijn smartphone.

Op locatie en in het moment

Met GPS of i-Beacons kunt u inspelen op het feit dat de bezoeker ‘in de buurt is’. Vlak na een winkel- of festivalbezoek kunt u hem bijvoorbeeld met een pushbericht vragen of hij enkele vragen wil beantwoorden? Deze vorm van onderzoek is rijker omdat u precies weet waar en hoe laat de respondent ergens was. Het is ook preciezer, want de bezoeker heeft de ervaring nog vers in het geheugen.

U kunt vragen om foto’s of video’s

U kunt via de app respondenten vragen om met hun mobiele telefoon een filmpje of foto te maken. Het grote voordeel hiervan is dat de onderzoeker direct een beeld heeft bij het verhaal van de respondent.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!