...

Consument ziet weinig verschil tussen maaltijdbezorgers

Aanbieders van diverse maaltijdbezorgers (zoals Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Foodora en UberEats) moeten meer doen om zich te onderscheiden van hun concurrenten, zo blijkt uit een social media analyse van Marktonderzoekbureau MWM2.

Zowel in het algemeen gemeten sentiment als in de analyse van individuele posts en berichten op alle social media komt duidelijk naar voren dat consumenten zich afvragen waarin de diverse aanbieders van elkaar verschillen?

Ook dienstverlening wordt nagenoeg gelijk beoordeeld

Alle vier onderzochte maaltijdbezorgers worden positief beoordeeld op gemak van bezorgen, goed en op tijd geleverde bezorging, en respect voor de bezorgers. Het aanbieden van kortingsbonnen en kortingsacties, waar de maaltijdbezorgers veelvuldig gebruik van maken, wordt door consumenten gewaardeerd maar niet als onderscheidend gezien.

Ook de negatieve berichtgeving is voor de diverse aanbieders nagenoeg gelijk. Het gaat hierbij vooral om fouten in de bezorging (bezorgtijd, verkeerde maaltijd, koud eten, etc.) en technische problemen (kortingscodes, ruzie met de app, missende informatie).

Bezorgers grootste bron van irritatie én sympathie

Ook de berichtgeving op social media over de bezorgers zelf is voor alle aanbieders vrijwel hetzelfde. De bezorgers worden op social media zowel verfoeid als bewonderd. De negatieve berichtgeving betreft vooral het asociale gedrag van fiets- en scooterkoeriers en de klacht dat ze niet goed zichtbaar zijn. Dezelfde koeriers krijgen echter veel respect en waardering bij slecht weer, zoals storm, regen en sneeuw.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!