Header case Coca Cola

Doorlopend verfrissende ideeën & feedback uit een community

Behoefte

Coca-Cola European Partners (CCEP) biedt dranken aan voor elk moment van de dag, voor elke leefstijl en elke levensfase. Omdat CCEP relevant wil zijn in het leven van de consument heeft het bedrijf behoefte aan inzichten over wanneer, waar en waarom mensen kiezen voor koolzuurhoudende frisdranken, water of sappen? Hoe kan CCEP hierop inhaken en hoe kunnen ze hun producten, communicatie en de customer experience verbeteren? Naast reguliere onderzoeken heeft CCEP behoefte aan een laagdrempelige tool om snel inzicht te krijgen.


Aanpak

Om meer te weten te komen over de shopper heeft CCEP ruim 7 jaar geleden de ‘Blik op Fris Community’ in het leven geroepen. Na vijf jaar vond CCEP dat het potentieel van de community beter kon worden benut en maakte het bedrijf de overstap naar marktleider MWM2.
Bij de overgang van de community naar MWM2 hebben we meteen een uitgebreide kick-off sessie georganiseerd. Omdat intern draagvlak voor een community een basisvoorwaarde is voor succes hebben we ervoor gezorgd dat de belangrijkste stakeholders hierbij aanwezig waren.

 

Inzichten

De afgelopen jaren zijn er in de community een groot aantal onderzoeken uitgezet die gingen over o.a. drankjes op festivals, tijdstip van aankopen en nieuwe Fanta-verpakkingen. Elk onderzoek heeft de CCEP veel antwoorden en nieuwe inzichten gegeven. Aan de hand van de input van de communityleden hebben zij bijvoorbeeld het assortiment op festivals uitgebreid en de Fanta-verpakking meer kleur gegeven. Omdat uit onderzoek van MWM2 is gebleken dat communityleden het erg belangrijk vinden om te horen wat er met de onderzoeken is gedaan, deelt CCEP elk kwartaal de resultaten van hun onderzoeken via een Blik op Fris-Nieuwsbrief. Zo blijven de circa 600 communityleden gemotiveerd en enthousiast.

Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer

Judith

Judith Kramer

Teammanager Research Panels

j.kramer@mwm2.nl

020 412 2405

×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws
×

Klantbeleving

Door goed naar uw klanten te luisteren weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Hierdoor worden uw producten en diensten beter afgestemd op de wensen van de klant. Dit leidt tot een optimale klantbeleving en trouwe klanten. MWM2 meet niet alleen tevredenheid, maar ook loyaliteit, NPS en CES waarbij gebruik wordt gemaakt gevalideerde analysemodellen en benchmarks. Wij hanteren diverse kwalitatieve en kwantitatieve technieken waaronder: interactieve workshops, klantsafari’s, focusgroepen en (online) dagboekonderzoek.

Bekijk meer cases en nieuws over klantbeleving

Cases & Nieuws