...

Doorlopend verfrissende ideeën & feedback uit een community

Behoefte

Coca-Cola European Partners (CCEP) biedt dranken aan voor elk moment van de dag, voor elke leefstijl en elke levensfase. Omdat CCEP relevant wil zijn in het leven van de consument heeft het bedrijf behoefte aan inzichten over wanneer, waar en waarom mensen kiezen voor koolzuurhoudende frisdranken, water of sappen. Hoe kan CCEP hierop inhaken en hoe kunnen ze hun producten, communicatie en de customer experience verbeteren? Naast reguliere onderzoeken heeft CCEP behoefte aan een laagdrempelige tool om snel inzicht te krijgen.

Aanpak

Om meer te weten te komen over de klant heeft CCEP ruim 7 jaar geleden de ‘Blik op Fris Community’ in het leven geroepen. Na vijf jaar vond CCEP dat het potentieel van de community beter kon worden benut en maakte het bedrijf de overstap naar marktleider MWM2.
Bij de overgang van de community naar MWM2 hebben we meteen een uitgebreide kick-off sessie georganiseerd. Omdat intern draagvlak voor een community een basisvoorwaarde is voor succes zorgden wij ervoor dat de belangrijkste stakeholders hierbij aanwezig waren.
 

Inzichten

De afgelopen jaren is er in de community een groot aantal onderzoeken uitgezet die gingen over o.a. drankjes op festivals, tijdstip van aankopen en nieuwe Fanta-verpakkingen. Elk onderzoek heeft de CCEP veel antwoorden en nieuwe inzichten gegeven. Aan de hand van de input van de communityleden hebben zij bijvoorbeeld het assortiment op festivals uitgebreid en de Fanta-verpakking meer kleur gegeven. Omdat uit onderzoek van MWM2 is gebleken dat communityleden het erg belangrijk vinden om te horen wat er met de onderzoeken is gedaan, deelt CCEP elk kwartaal de resultaten van hun onderzoeken via een Blik op Fris-Nieuwsbrief. Zo blijven de 600 communityleden gemotiveerd en enthousiast.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!