...

Datalab: passie voor data

Het MWM2 Datalab is een enthousiast team van medewerkers met elk hun eigen expertise, maar met een gemene deler: passie voor data. Hun werk wordt eigenlijk heel goed uitgebeeld door de bekende onderstaande afbeelding. Uit een op het eerste gezicht onoverzichtelijke brei van data halen we inzichten. En we zorgen dat het verhaal wat in de data verstopt zit, verteld kan worden. 

afbeelding datalab web

 Team Datalab

Banner afbeelding website 1920x510 alle Datalab

Waar houdt het team MWM2 Datalab zich zoal mee bezig? 

Collega Mitch is gespecialiseerd in Phyton. Recent ontwikkelde hij hierin de Table Report Bot. Waarmee wij de dataverwerking van onze online onderzoeken efficiënter kunnen uitvoeren. Wat Mitch hier zelf over zegt: “Ik heb ontzettend veel geleerd tijdens het opzetten van het script, het voelt goed om de kennis die ik heb opgedaan tijdens m’n opleiding toe te kunnen passen in de praktijk. De bot geeft onze consultants de mogelijkheid om een efficiëntie slag te slaan bij het verwerken van de data waardoor er meer tijd geïnvesteerd kan worden in het maken van op maat gemaakte adviesrapportages voor de opdrachtgevers.

Collega’s Myrthe en Kees kennen alle ins en outs van SPSS. Zij hebben zich het afgelopen jaar vastgebeten in de dataverwerking van het grootste onderzoek wat we binnen MWM2 uitvoeren: de Nationale Studenten Enquête, die door ruim 300.000 studenten wordt ingevuld! Hiervoor hebben zij in SPSS de volledige datastroom opgezet. Wat Myrthe hierover zegt: “De grootheid en complexiteit van de NSE maakt het een uitdagend project. We nodigen meer dan 800.000 studenten van alle hogere onderwijsinstellingen in Nederland uit. En er zijn veel uitzonderingen en wensen vanuit deze instellingen waar we rekening mee moeten houden. Voor de dataverwerking hebben we hebben ongeveer 50 syntaxen opgezet in SPSS. Wanneer we een aanpassing doen in één van de syntaxen werkt dit vaak weer door op andere plekken in de dataverwerking. Dit maakt het project complex. Maar het leuke is dat we studenten met de resultaten van dit onderzoek ondersteunen bij de keuze van hun vervolgopleiding.”

Collega Tim is gespecialiseerd in data-visualisatie en dashboarding. Hij heeft recent in PowerBI een dashboard ontwikkeld waarmee in no-time inzichtelijk wordt hoe het met de kwaliteit van een klantpanel staat. Wat Tim zelf zegt: “Ik ben bezig met het opzetten van een Panel APK Dashboard, dat voor meerdere (panel)klanten ingericht kan worden. Zo’n dashboard geeft de klant een visueel overzicht en nieuwe inzichten wat betreft de samenstelling van het panel en waar de sterke en zwakke punten liggen. Dit helpt de klant om samen met de consultant gerichter de kwaliteit van het panel en de respons te verbeteren.

En collega Jasper is gespecialiseerd in alles wat met datakwaliteit te maken heeft. Hij ontwikkelde in SPSS Modeler een methode waarmee hij de kwaliteit van elke CRM-database kan verbeteren. “Wat ik tof vind aan de datascans en de crm data-check is het creëren van waarde in data die er al staat. We kunnen de data geautomatiseerd verbeteren, verrijken en aanvullen, hierdoor kunnen we nieuwe inzichten verwerven in ‘oudere’ data. Het is voor klanten heel waardevol om tot nieuwe inzichten te kunnen komen, zonder hier per se een nieuw onderzoek of iets dergelijk voor live te zetten!

Wil je eens met ons van gedachten wisselen wat we voor jou kunnen betekenen, neem vooral contact op!

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!