Agile header

Ontdek MWM2's agile onderzoeksoplossingen

Steeds meer organisaties werken agile om (nog) sneller nieuwe producten, diensten en communicatie te ontwikkelen. Deze nieuwe manier van werken vereist ook nieuwe vormen van marktonderzoek.

Wat is er anders aan agile onderzoek?

Van onze agile werkende opdrachtgevers hoort MWM2 drie soorten behoeften die vaak terugkomen: 

  • Snel & flexibel
    Waar een traditioneel onderzoekstraject soms 3 a 4 weken kon duren, is er nu meestal behoefte aan inzicht binnen een aantal dagen en soms zelfs binnen 24 uur.

  • Zelfstandig
    In het verleden vond marktonderzoek uitsluitend plaats door professionals. Veel agile teams hebben de behoefte om zelf met de doelgroep te spreken.

  • Laagdrempelig/toegankelijk
    Het onderzoeksbudget wordt bij sommige organisaties niet meer beheerd door een onderzoeksafdeling maar door de agile teams zelf. Dit heeft vaak tot gevolg dat onderzoek 'lean en mean' moet kunnen plaatsvinden.

Wat maakt ons de specialist?

Om organisaties te kunnen bedienen in hun veranderende behoefte heeft MWM2 een sterk en breed palet aan agile onderzoeksoplossingen ontwikkeld. Al onze oplossingen kenmerken zich door een uitstekende en strakke voorbereiding en voorzien in veel voorkomende behoeften van organisaties. Wij werken o.a. voor agile teams van ABN AMRO, APG, NS en vele anderen. 

Voor welke behoeften?

  • Het verkennen van de doelgroep
  • Het valideren van ideeën
  • Het optimaliseren van een concept
  • Het geven van input voor nieuwe ideation
  • Het toetsen van communicatie

Onze oplossingen

Door onze ruime ervaring met agile onderzoek hebben we al een aantal effectieve oplossingen ontwikkeld. Klik op de onderzoeksoplossing voor meer informatie:

Heeft u een unieke behoefte? Daag ons uit en vertel Thomas Spauwen waar we u mee kunnen helpen!

Thomas MG 9573 zww 002

Meer informatie

Thomas Spauwen

T.Spauwen@mwm2.nl
×

Kwantitatief Onderzoek

Sommige vraagstukken vragen om een cijfermatige, statistische onderbouwing. Kwantitatief onderzoek wordt ingezet bij vraagstukken die antwoorden nodig hebben in termen van hoeveelheid. De representativiteit en statistische betrouwbaarheid zijn daarbij van belang. Kwantitatief onderzoek bij MWM2 wordt doorgaans online uitgevoerd. MWM2 ontwikkelt relevante, visuele en vooral respondentvriendelijke vragenlijsten die gemakkelijk kunnen worden ingevuld door deelnemers op elk device.

Bekijk meer cases en nieuws over kwantitatief onderzoek

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws
×

Kwalitatief Onderzoek

Hoe meer gegevens u hebt, des te lastiger is het de rode draad te vinden die alle punten verbindt. Kwalitatief onderzoek is de lijm binnen de data. Het schetst contexten het laat zien wat die data betekenen in de praktijk. Kwalitatief onderzoek biedt houvast bij explorerende vragen over de customer journey, conceptontwikkeling en -toetsing, maar ook inzicht bij verdiepende vragen over o.a. klanttevredenheid, imago en bekendheid. Wij voeren hiertoe diepte-interviews en groepsdiscussies uit op locatie of in ons eigen ‘Customer Journey Lab’.

Bekijk meer cases en nieuws over interviews en groepsdiscussies

Cases & Nieuws