...

Weet jij hoe er over jouw organisatie gesproken wordt?

In sociale media bronnen is een schat aan data over jouw organisatie, merk, producten, branche en je concurrenten te vinden. Mensen posten berichten, reviewen producten, bloggen, discussiëren en reageren op artikelen. Het merendeel van die berichten speelt zich buiten je gezichtsveld af en zul je wellicht nooit zien, terwijl het wel een goed beeld geeft van hoe er over jouw organisatie gesproken wordt. Hoog tijd dus om deze data te verzamelen en te analyseren. Dat kan nu heel laagdrempelig en snel met de MWM2 Social Insights Scan.

Wat levert het je op?

Door data uit openbare bronnen komen we er achter wat mensen zeggen over jouw merk, product of specifiek thema. We ontdekken wat er opvallend is in de berichtgeving. Welke woorden komen significant vaker voor in negatieve of positieve context? Hoe invloedrijk is de bron of auteur? Wat is de tone of voice? Welke verwachtingen, emoties en drijvers spelen een belangrijke rol? Wat zijn de hot topics en waar liggen de kansen? En waar moet je meer van weten om te begrijpen wat voor behoeften er leven?

De inzichten die we vergaren leveren we op in een korte, aantrekkelijke rapportage met daarin belangrijkste observaties en tips en suggesties. Je krijgt daarnaast inzichten in het volume van de berichtgeving en het sentiment.

Hoe werkt het?

  1. Scrapen:
    Een goede zoekstrategie is cruciaal. Wij combineren verschillende scraping tools en handmatige zoekstrategieën om alle relevante data en bronnen binnen te halen, en zoeken terug in de tijd.
  2. Selecteren:
    Handmatig verwijderen we tot wel 90% ruis uit de data, zodat alleen kwaliteitsdata overblijft voor de analyse.
  3. Analyseren:
    Het goed analyseren van de overgebleven data is mensenwerk. Berichten worden gecodeerd op topics en van het juiste sentiment voorzien.
  4. Adviseren:
    Tot slot vertalen we deze data naar praktische tips en suggesties. Wat zegt de data? Wat betekent dit voor jouw organisatie? Hoe kun je verbeteren t.o.v. concurrentie en welke onvervulde behoeftes zijn er? Onze ervaren consultants zorgen voor feiten, duiding en advies in de handzame rapportage.


Duur en tijdrovend?

Nee zeker niet! De Social Insights Scan is voor iedereen toegankelijk en we kunnen je al binnen een week inzichten en adviezen geven. Neem geheel vrijblijvend contact op met Aniek Schmal, dan vertelt ze je er alles over.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!