...

Efficiënte pretest van wervingsmails Volkskrant & AD

Behoefte

DPG Media (voorheen de Persgroep) is het grootste mediahuis van Nederland en uitgever van kranten als de Volkskrant, AD en Trouw. Om nieuwe abonnees aan te trekken biedt DPG Media proefabonnementen aan. Met een bijbehorende welkomstmail wil DPG Media proefabonnees inzichten bieden in de voordelen van een vast abonnement en hen daartoe verleiden. Het is dus heel belangrijk dat deze e-mail de juiste snaar raakt.

DPG Media heeft een aantal versies van deze welkomstmail ontwikkeld. Maar hoe worden deze mails ontvangen? Welke mail heeft de duidelijkste boodschap, de aantrekkelijkste vormgeving en welke wordt het best gewaardeerd? En heel belangrijk: welke mail heeft het grootste effect op de intentie om het proefabonnement te verlengen?


Aanpak

Om deze vragen te beantwoorden, hebben wij een online kwantitatief onderzoek uitgevoerd. In ons eigen Crowdtech Research Platform hebben we gelijktijdig zeven verschillende welkomstmails getest onder potentiële abonnees van het AD en de Volkskrant. Een omvangrijk onderzoek, dat vraagt om een gestructureerde en efficiënte aanpak! Om dit in goede banen te leiden, hebben wij gebruik gemaakt van de Communicatietoets

Inzichten

Dankzij ons onderzoek kreeg DPG Media inzicht in de boodschapoverdracht, de waardering en de mate waarin de mails aanzetten tot actie. Het inzicht in de verschillen tussen de mails stelde ons daarnaast in staat de aspecten die goed aanslaan te identificeren. Per e-mail hebben we voor DPG Media een overzicht gemaakt van verbeterpunten en ‘quick wins’ waarmee de uitgever direct aan de slag kon om hun boodschap te optimaliseren.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!