...

Mediapanel geeft concrete inzichten op titelniveau

Behoefte

DPG Media (voorheen de Persgroep) is het grootste mediahuis van Nederland. Zij zijn uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken als QMusic, AD, de Volkskrant, Tubantia, BN DeStem, ruim 120 huis-aan-huiskranten en vele andere titels. DPG Media wil graag naar haar lezers luisteren zodat zij hun producten en diensten nog beter bij de wensen van de lezers kunnen laten aansluiten.


Aanpak

Na de overname van uitgeverij Wegener in 2015 is het Persgroep Mediapanel opgericht. Sindsdien beheert MWM2 dit panel voor DPG Media. Het Mediapanel bestaat uit ruim 40.000 lezers en abonnees. Zij krijgen regelmatig een uitnodiging voor onderzoeken over bijvoorbeeld producten van DPG Media, mediagedrag, reclame-uitingen en redactionele vraagstukken. MWM2 adviseert de uitgever over o.a. het terugkoppelen van resultaten en het aantal onderzoeken dat kan worden uitgezet. Ook heeft MWM2 geholpen met het opzetten van een nieuwsbrief.


Inzichten

DPG Media krijgt dankzij het Mediapanel vaak hele concrete inzichten op titelniveau. Een aantal van de inzichten wordt door DPG Media direct vertaald naar concrete verbeteracties en is dan ook terug te zien in de krant. Panelleden worden via een nieuwsbrief geïnformeerd over de resultaten van de onderzoeken die ook zijn terug te vinden op de panelwebsite. Met deze regelmatige terugkoppelingen houdt DPG Media haar panelleden betrokken en gemotiveerd.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!