...

Fysiek of online kwalitatief onderzoek?

Je hoort het steeds meer, de toekomst van het kwalitatieve onderzoek is hybride. Wij geloven in de kracht van zowel fysiek als online kwalitatief onderzoek. Al voor corona zetten wij video-interviews in om lastig te bereiken doelgroepen zoals werkende ouders te bereiken. Hier gaan we ook zeker mee door. De ene methode is niet per definitie beter dan de andere, online en fysiek dienen ieder een ander doel. 

Wanneer zetten wij online kwalitatief onderzoek in? 

  • Om drukbezette respondenten te bereiken omdat ze vanaf iedere locatie gemakkelijk mee kunnen doen;   
  • Om op een kostenefficiënte manier respondenten uit het hele land te betrekken.  


En we kiezen bewust voor fysiek kwalitatief onderzoek als: 

  • Het gaat om bijzondere doelgroepen en het extra belangrijk is om een veilige sfeer te creëren; 
  • Voor focusgroepen om een optimale dynamiek tussen respondenten te krijgen; 
  • Als we veel stimulusmateriaal hebben om voor te leggen.  


En dan zien we ook nog veel mogelijkheden in het combineren van online en fysiek onderzoek. Bijvoorbeeld door 1 dag fysieke interviews te houden met korte lijntjes met onze live meekijkende opdrachtgever. De andere dag houden we video-interviews met respondenten uit andere delen van het land. De mogelijkheden zijn eindeloos!  

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!