Behoefte
HEMA wilde de mening peilen van klanten in haar nieuwe pilot stores: Op een eigentijdse wijze die heel dicht op het moment van het winkelbezoek meet.
Aanpak
MWM2 zette voor dit onderzoek de Reseach App in. Alle deelnemer hebben deze op hun telefoon gezet. Daarnaast zijn er I-beacons opgehangen in winkels. Op het moment dat klanten met de Hema Research App de winkel bezochten kregen zij na een paar minuten een notificatie om deel te nemen aan het onderzoek. Zo konden wij voor HEMA de meest pure ervaring van hun klanten meten. Uiteraard in een kort onderzoek met gevisualiseerde vragen en speelse technieken.
Voor HEMA werd hiertoe per vestiging een mobile panel opgezet van 200 leden. Panelleden werden in de winkel zelf geworven en gevraagd om voor een periode van vier maanden mee te doen. Daarvoor werd een vergoeding in het vooruitzicht gesteld. De Hema Research App, volledig in de HEMA huisstijl, kon ter plekke worden gedownload. Zo was men onmiddellijk gereed om mee te doen met onderzoek.
Inzichten
Het onderzoek leverde HEMA op regelmatige basis de nodige actuele inzichten op. Ook MWM2 heeft inzichten verkregen om de technologie te kunnen doorontwikkelen.
"We kregen een hoge en snelle response met push-berichten” en “klanten vonden het jammer dat de pilot was afgelopen!”, waren enkele reacties van medewerkers van HEMA na afloop van de pilot.
Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer
