MWM2 Dimensions

Hoe verkrijg je rijkere inzichten met kwantitatief onderzoek?

Door voorafgaand óf na afloop van kwantitatief onderzoek met respondenten in gesprek te gaan verkrijg je nieuwe, waardevollere inzichten. Door echt te luisteren leer je de motivaties en het gezicht achter de data kennen. Met MWM2 Dimensions worden er telefonische deep dive interviews gehouden met vijf tot tien personen uit de doelgroep. Deze gesprekken voeren MWM2 onderzoekers zelf uit, zodat ze hier ook gelijk met het onderzoek op kunnen anticiperen. MWM2 Dimensions wordt op twee niveaus ingezet bij kwantitatief onderzoek: voorafgaand aan het onderzoek of na afloop.

Vóór het onderzoek: het optimaliseren van de vragenlijst
Door ervaringsdeskundigen aan het woord te laten tijdens deze explorerende voorfase, wordt een complete vragenlijst verkregen waarbij niets over het hoofd wordt gezien. Dankzij doorvraagtechnieken komen expliciete en impliciete motieven, wensen, behoeften en gedragingen aan de oppervlakte. Deze input wordt in de vragenlijst verwerkt. Ook worden tijdens het gesprek reeds ontwikkelde vragen getoetst op praktische werkzaamheid.

Na afloop van het onderzoek: inzoomen op inzichten 
Dimensions inzetten na afloop van het kwantitatieve onderzoek zorgt voor meer verdieping op bepaalde vraagstukken. De MWM2 onderzoeker neemt telefonisch contact op met respondenten die interessante en relevante antwoorden hebben gegeven. We gaan hier dieper in op het hoe en waarom van de antwoorden die de respondent heeft gegeven. Dit geeft een extra laag en rijkere duiding aan de kwantitatieve resultaten. Ook worden meer illustrerende citaten verkregen.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!