...

Ontdek de kracht van hybride onderzoek

Onze opdrachtgevers hebben regelmatig te maken met onderzoeksvragen die deels verkennend en deels toetsend van aard zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als het een complex speelveld met veel verschillende stakeholders betreft. Maar het kan ook een thema zijn waarover nog weinig bekend van is hoe klanten hierover spreken. Of dat de uitkomsten uit een kwantitatief onderzoek verdere invulling en aanscherping nodig hebben.

In deze gevallen maakt MWM2 gebruik van de krachten van beide methoden door een zogenaamde ‘hybride aanpak‘ in te zetten: oftewel een combinatie van kwantitatief met kwalitatief onderzoek. Het vraagstuk is bepalend voor de volgorde waarin deze methoden worden ingezet. 
 

Voordelen van een hybride onderzoeksaanpak

  • Het voorkomt blindspots in kwantitatief onderzoek; 
  • Het leert je waar de klant behoefte aan heeft en op welke manier jouw organisatie hierop kan inspelen;
  • De verhalen van klanten zorgen voor een grotere impact en draagvlak binnen de organisatie;
  • Voor een duurzame strategie en beleid zijn gevalideerde inzichten noodzakelijk.

Meer leren over hybride-onderzoek? 

Lees het interview met Marjolein Eigenfeld (teammanager kwalitatief onderzoek) of bekijk onze cases van Attractiepark SlagharenABP of Hivos.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!