...

Krijg meer aandacht voor je onderzoeksresulaten

Je besteedt veel energie, tijd en geld aan je onderzoek, maar je merkt dat de resultaten van je onderzoek slecht gelezen worden. In een tijd waarin mensen steeds meer visueel zijn ingesteld is dat eigenlijk niet zo gek.  Denk daarom eens aan een visuele rapportage als een infographic. Met een infographic zorg je ervoor dat je onderzoeksresulaten (weer) de aandacht krijgen die ze verdienen.


Waar kun je een infographic voor inzetten?

Een infographic is een ‘one pager’ waarin de belangrijkste resultaten van je onderzoek in de huisstijl van jouw organisatie zijn vormgegeven. Je kunt een infographic zowel in- als extern inzetten, bijvoorbeeld:

  • Als wil dat al je collega’s (ook niet marketeers) op de hoogte zijn van de resultaten van je onderzoek. Hang dan bijvoorbeeld een infographic op in de toiletten of in de kantine.
  • Door het mee te sturen met een persbericht. 
  • Door het te delen met de leden van je panel of community.
  • Door het op te hangen in filialen of vestigingen zodat je ook je klanten laat weten dat je naar hen luistert.  
voorbeelden infographics2

Essentieel in communicatie met millenials

Denk ook en vooral om een infographic of video-infographic in te zetten als je communiceert met millenials (generatie Y) of digital natives (generatie Z). Zijn zijn bij uitstek visueel ingesteld, zijn opgegroeid met video’s en beelden en zijn getraind om hun aandacht over veel verschillende prikkels te verdelen, waardoor het lastiger is hun aandacht vast te houden.   

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!