MWM2 september 2019 website headers 1920x500px v1 infographic

Krijg meer aandacht voor je onderzoeksresulaten

Je besteedt veel energie, tijd en geld aan je onderzoek, maar je merkt dat de resultaten van je onderzoek slecht gelezen worden. In een tijd waarin mensen steeds meer visueel zijn ingesteld is dat eigenlijk niet zo gek.  Denk daarom eens aan een visuele rapportage als een infographic. Met een infographic zorg je ervoor dat je onderzoeksresulaten (weer) de aandacht krijgen die ze verdienen.


Waar kun je een infographic voor inzetten?

Een infographic is een 'one pager' waarin de belangrijkste resultaten van je onderzoek in de huisstijl van jouw organisatie zijn vormgegeven. Je kunt een infographic zowel in- als extern inzetten, bijvoorbeeld:

  • Als wil dat al je collega's (ook niet marketeers) op de hoogte zijn van de resultaten van je onderzoek. Hang dan bijvoorbeeld een infographic op in de toiletten of in de kantine.
  • Door het mee te sturen met een persbericht. 
  • Door het te delen met de leden van je panel of community.
  • Door het op te hangen in filialen of vestigingen zodat je ook je klanten laat weten dat je naar hen luistert.  

voorbeelden infographics2

 

Essentieel in communicatie met millenials

Denk ook en vooral om een infographic of video-infographic in te zetten als je communiceert met millenials (generatie Y) of digital natives (generatie Z). Zijn zijn bij uitstek visueel ingesteld, zijn opgegroeid met video's en beelden en zijn getraind om hun aandacht over veel verschillende prikkels te verdelen, waardoor het lastiger is hun aandacht vast te houden.   

Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer

Tjerk MG 3421

Tjerk Eilander

Innovatiemanager

t.eilander@mwm2.nl

020 369 9912

×

Over MWM2

MWM2 is de ‘one stop shop’ voor iedere organisatie die goed naar zijn klanten wil luisteren. Wij hebben alle onderzoeksmethoden en technologie onder één dak. Wij zijn marktleider op het gebied van klantenpanels & communities en zijn actief in vrijwel alle branches. Honderden (toonaangevende) organisaties weten door te meten met MWM2.

Bekijk meer cases en nieuws over MWM2

Cases & Nieuws