...

Inge Sjobbema over Qual360

Kersvers teammanager kwalitatief Inge Sjobbema bezocht onlangs Qual360 in Berlijn. Qual360 is één van de belangrijkste internationale congressen op het gebied van kwalitatief onderzoek. Haar belangrijkste inzichten:

  • Covid-19 heeft ook in het kwalitatieve onderzoek een aantal ontwikkelingen in gang gezet of versneld. Video-interviewen is nu ingeburgerd en online brainstormplatforms behoren nu ook tot het vaste repertoire. Herkenbaar! Ook wij hebben het afgelopen jaar veel met dergelijke platforms gewerkt (zoals Miro) in talloze online werksessies ter afsluiting van onderzoeksprojecten. 
  • In een tijd van een groeiend aantal databronnen (social data, interne bronnen) worstelen organisaties steeds meer met het verknopen van alle data die hieruit voortkomen. De uitdaging van kwalitatief onderzoek is om de verbinding te zoeken bij andere methodes. Hybride onderzoeken worden de norm om te komen tot overstijgende inzichten.  
  • Paradoxaal genoeg zorgt de grote aanwezigheid van data er ook voor dat de echte klant van vlees en bloed op de achtergrond raakt. Kwalitatief onderzoek wordt steeds meer een vorm van humanizing data.
Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!