IV headers 8

luisteren en verbeteren met medewerkers

Steeds meer organisaties maken gebruik van de research communities van MWM2. Zij zijn daar heel enthousiast over, en dat is niet voor niets want een research community geeft je doelgroep een stem. Een community biedt deelnemers bijvoorbeeld de mogelijkheid om ook zelf discussies te starten. Het is een dynamisch en flexibel onderzoeksinstrument dat zorgt voor kwalitatief rijke inzichten. Daarmee is een research community tegelijkertijd ook een ideaal instrument om naar medewerkers te luisteren. En dat is precies wat InnerVoice doet: luisteren naar medewerkers met behulp van research communities.

Behoefte aan dialoog en verbinding

Veel organisaties onderkennen dat deze tijd erom vraagt op een andere wijze naar medewerkers te luisteren. Medewerkers zijn steeds hoger opgeleid, beschikken over meer kennis, meer visie, hebben een mening en zijn dan ook gewend op allerlei gebieden regelmatig feedback te geven.

Ook bij human resources (HR) ziet men dit: Het jaarlijkse klassieke, top-down ingestoken medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) meet KPI’s, maar draagt (door de vaak achterblijvende opvolging) nauwelijks bij aan een positieve employee experience en meer betrokkenheid.

Luisteren naar medewerkers via een medewerkerscommunity van InnerVoice doet dat wel. Je kan direct en continu met een grote groep medewerkers aan de slag om opvallende MTO uitkomsten of andere prangende thema’s verder te onderzoeken, te duiden en oplossingsrichtingen te genereren. Zo zijn alle onderzoeken erop gericht om samen ideeën te ontwikkelen die de organisatie verrijken en verbeteren. De relevante en onderbouwde bevindingen uit de community worden gepresenteerd in een compacte rapportage. Door de continue dialoog met medewerkers begrijp je veel beter waar mensen in jouw organisatie energie van krijgen. 

Motivatie om mee te denken

Het is vooral dat laatste dat een medewerkerscommunity van InnerVoice zo waardevol maakt. Medewerkers kunnen als geen ander adviseren over het verbeteren van de organisatie, haar klanten, producten, processen en haar identiteit. Medewerkers hebben vaak tal van goede ideeën, maar zeker bij grote organisaties sneuvelen de meeste van deze ideeën onderweg naar de top van de organisatie. Dit demotiveert medewerkers om nog mee te denken en kan er zelfs toe leiden dat ze de organisatie gaan verlaten.

Continu luisteren naar medewerkers, met hen de dialoog aangaan en hen vooral ook de ruimte bieden om zelf onderwerpen aan te dragen is daarom van het grootste belang. Een medewerkerscommunity van InnerVoice gaat je daarbij helpen. Deelnemen aan de community is een positieve ervaring;  het zorgt niet alleen voor draagvlak op de ingebrachte thema’s, maar vooral ook voor betrokken- en productieve medewerkers. 

Meer weten over InnerVoice

Wil jij of je HR-collega meer weten over InnerVoice, meld je dan aan voor een kennismakingssessie op 26 september of neem een kijkje op de website van InnerVoice. Vanzelfsprekend kun je ook  per e-mail of telefoon contact op met Anne Branger, managing director van InnerVoice.

Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer

Anne kleur

Anne Branger

Managing Director InnerVoice

A.Branger@inner-voice.com

020 - 3 699 699

×

Medewerkersonderzoek

Luisteren naar uw medewerkers is essentieel. Hun collectieve kennis benutten is cruciaal voor het succes van uw organisatie. MWM2 maakt luisteren naar uw medewerkers op een innovatieve manier mogelijk met continu meten, met visueel onderzoek, via een panel of community – of toch een ‘klassiek’ MTO. Een meting die past bij de organisatie van nu en zorgt voor betrokkenheid en relevante feedback.

Bekijk meer cases en nieuws medewerkersonderzoek

Cases & Nieuws