...

Doorlopend luisteren en verbeteren met medewerkers

Steeds meer organisaties maken gebruik van de research communities van MWM2. Zij zijn daar heel enthousiast over, en dat is niet voor niets want een research community geeft je doelgroep een stem. Een community biedt deelnemers bijvoorbeeld de mogelijkheid om ook zelf discussies te starten. Het is een dynamisch en flexibel onderzoeksinstrument dat zorgt voor kwalitatief rijke inzichten. Daarmee is een research community tegelijkertijd ook een ideaal instrument om naar medewerkers te luisteren.

Behoefte aan dialoog en verbinding

Veel organisaties onderkennen dat deze tijd erom vraagt op een andere wijze naar medewerkers te luisteren. Medewerkers zijn steeds hoger opgeleid, beschikken over meer kennis, meer visie, hebben een mening en zijn dan ook gewend op allerlei gebieden regelmatig feedback te geven.

Ook bij human resources (HR) ziet men dit. Het jaarlijkse klassieke, top-down ingestoken medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) meet KPI’s, maar draagt door de vaak achterblijvende opvolging nauwelijks bij aan een positieve employee experience en meer betrokkenheid.

Luisteren naar medewerkers via een medewerkerscommunity van InnerVoice doet dat wel. Je kan direct en continu met een grote groep medewerkers aan de slag om opvallende MTO uitkomsten of andere prangende thema’s verder te onderzoeken, te duiden en oplossingsrichtingen te genereren. Zo zijn alle onderzoeken erop gericht om samen ideeën te ontwikkelen die de organisatie verrijken en verbeteren. De relevante en onderbouwde bevindingen uit de community worden gepresenteerd in een compacte rapportage. Door de continue dialoog met medewerkers begrijp je veel beter waar mensen in jouw organisatie energie van krijgen. 

Motivatie om mee te denken

Het is vooral dat laatste wat een medewerkerscommunity van InnerVoice zo waardevol maakt. Medewerkers kunnen als geen ander adviseren over het verbeteren van de organisatie, haar klanten, producten, processen en haar identiteit. Medewerkers hebben vaak tal van goede ideeën, maar zeker bij grote organisaties sneuvelen de meeste van deze ideeën onderweg naar de top van de organisatie. Dit demotiveert medewerkers om nog mee te denken en kan er zelfs toe leiden dat ze de organisatie gaan verlaten.

Continu luisteren naar medewerkers, met hen de dialoog aangaan en hen vooral ook de ruimte bieden om zelf onderwerpen aan te dragen is daarom van het grootste belang. Een medewerkerscommunity van InnerVoice gaat je daarbij helpen. Deelnemen aan de community is een positieve ervaring;  het zorgt niet alleen voor draagvlak op de ingebrachte thema’s, maar vooral ook voor betrokken en productieve medewerkers. 

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!