banner web interpolis

UX-onderzoek draagt bij aan glasheldere website

Behoefte

Interpolis is één van Nederlands grootste verzekeraars en bedient zowel de particuliere als de zakelijke markt. Voor Interpolis is hun website is een belangrijk kanaal om klanten te informeren. Eerder deden wij UX-onderzoek om de vindbaarheid van particuliere verzekeringen te vergroten. Deze keer wilde Interpolis de indeling van de zakelijke website verbeteren en ideeën genereren om de namen van verzekeringen aan te passen.

Aanpak

We hebben dit onderzoek in 2 fases uitgevoerd:

In fase 1 hebben leden uit het ‘Interpolis Glashelder klantenpanel’ een online vragenlijst ingevuld. Hierin zijn omschrijvingen van de verzekeringen voorgelegd en is de klant gevraagd zelf een (beter) passende verzekeringsnaam te bedenken. Uit deze fase zijn verschillende nieuwe namen naar voren gekomen die als input zijn gebruikt voor fase 2.

In fase 2 hebben we met ‘open card-sorting’ respondenten de verzekeringsnamen onder laten verdelen in door hen zelf opgestelde categorieën.

Inzichten

In kort tijdbestek heeft MWM2 onder de zakelijke doelgroep van Interpolis inzichten opgehaald over de naamgeving van de verzekeringen én de manier waarop klanten deze zelf zouden groeperen. Dit leverde nieuwe verzekeringsnamen op die door de doelgroep beter worden begrepen en gevonden. En passant zorgde het onderzoek ook nog voor vier nieuwe categorieën voor de menustructuur van de website. Zo kreeg Interpolis handvatten om de indeling aan te passen met een intuïtievere navigatie en een betere vindbaarheid van haar zakelijke verzekeringen.

 

‘We worstelden erg met de thema’s en de indeling van zakelijke verzekeringen. Met dit onderzoek hebben we onze klanten en onszelf een goede dienst bewezen. De inzichten waren direct bruikbaar,’ aldus Christiaan Buitenhuis, senior marktonderzoeker Interpolis

Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer

Stefanie

Stefanie Smithuis

UX Research Consultant

s.smithuis@mwm2.nl

020 36 999 58

×

UX-onderzoek

Het wordt steeds belangrijker om digitale producten op continue basis te optimaliseren en bij te blijven met de snelle ontwikkelingen op de markt. UX onderzoek is nodig om te achterhalen wat hun behoefte en ervaring is. MWM2 biedt uiteenlopende methoden en technieken om uw website en/of mobiele applicaties te onderzoeken. Wij werken met zowel kwantitatieve als kwalitatieve methoden en zien kansen voor vernieuwing in elke fase van het onderzoekstraject: van concept tot design, van prototype tot website die al live staat.

Bekijk meer cases en nieuws over UX-onderzoek

Cases & Nieuws