...

UX-onderzoek draagt bij aan glasheldere website

Behoefte

Interpolis is één van Nederlands grootste verzekeraars en bedient zowel de particuliere als de zakelijke markt. Voor Interpolis is hun website is een belangrijk kanaal om klanten te informeren. Eerder deden wij UX-onderzoek om de vindbaarheid van particuliere verzekeringen te vergroten. Deze keer wilde Interpolis de indeling van de zakelijke website verbeteren en ideeën genereren om de namen van verzekeringen aan te passen.

Aanpak

We hebben dit onderzoek in 2 fases uitgevoerd:

In fase 1 hebben leden uit het ‘Interpolis Glashelder klantenpanel’ een online vragenlijst ingevuld. Hierin zijn omschrijvingen van de verzekeringen voorgelegd en is de klant gevraagd zelf een (beter) passende verzekeringsnaam te bedenken. Uit deze fase zijn verschillende nieuwe namen naar voren gekomen die als input zijn gebruikt voor fase 2.

In fase 2 hebben we met ‘open card-sorting’ respondenten de verzekeringsnamen onder laten verdelen in door hen zelf opgestelde categorieën.

Inzichten

In kort tijdbestek heeft MWM2 onder de zakelijke doelgroep van Interpolis inzichten opgehaald over de naamgeving van de verzekeringen én de manier waarop klanten deze zelf zouden groeperen. Dit leverde nieuwe verzekeringsnamen op die door de doelgroep beter worden begrepen en gevonden. En passant zorgde het onderzoek ook nog voor vier nieuwe categorieën voor de menustructuur van de website. Zo kreeg Interpolis handvatten om de indeling aan te passen met een intuïtievere navigatie en een betere vindbaarheid van haar zakelijke verzekeringen.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!