...

MWM2 ISO27701 gecertificeerd

MWM2, Crowdtech en InnerVoice ISO27701 gecertificeerd

Met de ISO27701-normering hanteren wij het hoogste niveau van privacybescherming en waarborgen een gedegen omgang met de persoonsgegevens van organisaties waarmee wij samenwerken. De maatregelen en procedures zijn vastgelegd in een Privacy Management Informatie Systeem (PIMS). Het certificaat is afgegeven door DEKRA, de vaste certificatiepartner voor ISO27001. Doordat de technologie van Crowdtech en de consultancy & services van MWM2 en InnerVoice binnen hetzelfde moederbedrijf vallen, wordt de privacy gewaarborgd voor de gehele dienstverleningsketen. Hierdoor is altijd bekend waar de data zich bevindt en wie daar toegang toe heeft.

Automatische functionaliteit bewaartermijn in surveys

Naast vele procedurele maatregelen die de consultants van de bedrijven hanteren om te voldoen aan deze ISO normering, zijn er ook diverse functies in de Crowdtech-technologie beschikbaar die een zorgvuldige omgang met de persoonsgegevens waarborgen.

Een voorbeeld hiervan is de recente toevoeging aan functionaliteit voor het standaard instellen van een bewaartermijn bij onderzoeken. De onderzoeker wordt al bij de start van een nieuw onderzoek gevraagd om de bewaartermijn voor de persoonsgegevens in te stellen. Hiermee wordt tijdige verwijdering van de persoonsgegevens gewaarborgd en blijft de bewaartermijn gehandhaafd.

Volgens de richtlijnen van de AVG

Melvin van Luit, functionaris gegevensbescherming van de MWM2-groep, over deze certificering: “We krijgen van onze opdrachtgevers steeds vaker de vraag of én hoe we kunnen aantonen dat we werken volgens de richtlijnen van de AVG. Ondanks onze ISO27001- en ISO20252-certificeringen blijkt het vaak lastig om dit op een eenduidige manier aan te tonen. Met een ISO27701 certificaat en het Statement of Applicability is dit in één overzicht helder. De technische maatregelen ondersteunen ons en onze gebruikers hierbij en maken de verwijdering van persoonsgegevens een natuurlijk onderdeel van het onderzoeksproces.”

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!