15 KvK 2

Door de Community betere aansluiting met de doelgroep

Behoefte

Verschillende afdelingen binnen de KvK ontwikkelen doorlopend nieuwe producten. De KvK wil graag weten hoe haar huidige producten kunnen worden verbeterd en nieuwe producten in de ontwikkelingsfase aanscherpen. Samen met de doelgroep! Een van de producten die zij graag wilde testen was het Startersmagazine.

Aanpak

MWM2 heeft met KvK een online Research Community opgericht. Hierin worden continu productideeën en concepten getest onder de doelgroep. Bij Community-onderzoek van MWM2 kunnen verschillende onderzoeksmethoden worden ingezet, waardoor elke vraag optimaal kan worden beantwoord.

Bij het onderzoek naar het Startersmagazine kreeg een deel van de Community leden het magazine opgestuurd, met de instructie per pagina aan te strepen wat hen wel en niet aansprak en daarbij met post-its hun mening toe te lichten. Na een analyse van de resultaten werden vervolgens in de Research Community dieptevragen gesteld.

Inzichten

De combinatie van methoden bij het Startersmagazine onderzoek zorgde voor rijke inzichten. Niet alleen maakt het onderzoek duidelijk hoe de bladformule kon worden aangescherpt, ook op detailniveau werd duidelijk wat de doelgroep wel en niet aansprak.

 

“MWM2 heeft voor ons onderzoek gedaan naar het Startersmagazine. Er is kwalitatief onderzoek gedaan in een community waarbij de community leden ook een huiswerkopdracht hebben gekregen. We zijn erg tevreden over de professionele manier waarop MWM2 dit heeft aangepakt. Snel kunnen schakelen en veel expertise maken MWM2 een prettige partner voor ons onderzoek”, aldus een woordvoerder van de KvK.

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

Liselot zw 2

Liselot Rooimans

Expert Online Communities

l.rooimans@mwm2.nl

020 369 9958

×

Product & Innovatie

Om ideeën op te doen voor nieuwe producten moet je je eerst volledig onderdompelen in de belevingswereld van de doelgroep. De stem van de klant dient centraal te staan bij het creëren en optimaliseren van nieuwe ideeën & concepten, en bij het selecteren van de meest kansrijke proposities.
MWM2 geeft hier invulling aan met verfrissende, pragmatische en snelle (agile) onderzoeksmethoden, zoals 'Insights Engine', 'Idea Sprint' en 'Concept Scrum'

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws