...

Vernieuwende aanpak in loyaliteitsonderzoek

Behoefte

Sanoma is de grootste multimediale uitgever in de mediabranche. Tijdschriftabonnementen zijn voor Sanoma een belangrijkste inkomstenbron vanuit de B2C markt. Er zijn veel mogelijke factoren die de klantopbrengsten uit deze abonnementen beïnvloeden. Sanoma wil in kaart brengen welke factoren hierbij het belangrijkste zijn.

Aanpak

Een interne database analyse in combinatie met klantonderzoek laat zien wat de belangrijkste factoren zijn die invloed hebben op klantopbrengsten. Dit onderzoek heeft MWM2 voor diverse titels uitgevoerd. 

Inzichten

Het onderzoek laat zien welke factoren ervoor zorgen dat klanten tevreden zijn en hun titel aanbevelen aan anderen. Het laat zien aan welke knoppen Sanoma moet draaien om de klantopbrengsten per titel te verhogen.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!