Behoefte
Sanoma is de grootste multimediale uitgever in de mediabranche. Tijdschriftabonnementen zijn voor Sanoma een belangrijkste inkomstenbron vanuit de B2C markt. Er zijn veel mogelijke factoren die de klantopbrengsten uit deze abonnementen beïnvloeden. Sanoma wil in kaart brengen welke factoren hierbij het belangrijkste zijn.
Aanpak
Een interne database analyse in combinatie met klantonderzoek laat zien wat de belangrijkste factoren zijn die invloed hebben op klantopbrengsten. Dit onderzoek heeft MWM2 voor diverse titels uitgevoerd.
Inzichten
Het onderzoek laat zien welke factoren ervoor zorgen dat klanten tevreden zijn en hun titel aanbevelen aan anderen. Het laat zien aan welke knoppen Sanoma moet draaien om de klantopbrengsten per titel te verhogen.
"Dit project is een mooi voorbeeld van hoe de combinatie van marktonderzoek en database onderzoek toegevoegde waarde kan leveren doordat dit o.a. diepergaande insights oplevert over klantgroepen. Samen met MWM2 hebben we op een vernieuwende manier insights weten te creëren, waarmee de betreffende merken hun producten en diensten nog beter af kunnen stemmen op hun doelgroep", Barbara van Norden
Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer
