...

Tjerk Eilander per 1 december nieuw MT-lid

Vanaf 1 december zal het Managementteam van MWM2 dat nu nog bestaat uit Govert van den Bos, Hemmo Vriend, Melvin van Luit en Manon Wiegman worden uitgebreid met Tjerk Eilander. Tjerk (38 jaar) zal zich binnen het MT bezig gaan houden met product & innovatie en data analytics.

Lange staat van dienst

Tjerk werkt al bijna 12 jaar voor MWM2 waar hij ooit als werkstudent binnen kwam. “Ik ben bij MWM2 terecht gekomen via Melvin van Luit. Met hem heb ik zowel op het HBO als op de Universiteit gezeten. Na mijn studie Marketing aan de Vrije Universiteit heb ik een paar maanden door Thailand gereisd. Toen ik terugkwam belde Melvin of ik een freelance opdracht voor MWM2 kon doen? Ik had flinke roofbouw op mijn bankrekening gepleegd, dus daar zei ik gretig ‘ja’ tegen”. 

Mijn eerste opdracht was het programmeren van een beest van een vragenlijst (ca. 1.000 vragen) voor de Commissie Gelijke Behandelingen. Uiteindelijk heb ik drie freelance opdrachten voor MWM2 gedaan en toen vroegen Govert van de Bos en Hemmo Vriend (directeuren en oprichters van MWM2) of ik vast in dienst wilde komen”.

Van consultant naar teammanager

In de vijf jaar die daarop volgde bekleedde Tjerk verschillende consultant-functies bij MWM2 en kwam hij met alle takken van het onderzoeksvak in aanraking. In 2012 werd hij gepromoveerd tot teammanager van de afdeling Not for Profit & Media. Een functie die hij vijf-en-een-half jaar bekleedde en waar hij grote successen wist te behalen. Onder zijn leiding verdrievoudigde de afdeling en wist hij belangrijke opdrachtgevers als UWV en de Kamer van Koophandel aan MWM2 te binden.

Zelf zegt hij over die tijd: “Ik heb het geluk gehad dat ik zeer competente en gedreven mensen in mijn team had. Mensen die iets bijzonders kunnen. Ik zag het voornamelijk als mijn rol als manager om hun capaciteiten en enthousiasme optimaal te benutten. Bij de teams die ik de afgelopen jaren heb aangestuurd was dat niet al te ingewikkeld omdat het enthousiasme er bij hen van af spatte.”

Nieuwe grote uitdaging

Nu wacht als MT-lid een nieuwe grote uitdaging voor Tjerk Eilander. Een rol die hij gaat combineren met zijn huidige functie als innovatiemanager en teammanager van het MWM2 Datalab. Een drukke baan waar Tjerk ontzettend veel zin in heeft. “De kracht van MWM2 is dat wij met innovatieve onderzoeksproducten en -diensten onze opdrachtgevers kunnen helpen om steeds beter naar hun klanten te luisteren. Het is mijn ambitie om ook in de toekomst de markt steeds een stap voor te zijn en te komen met pragmatische oplossingen voor de steeds veranderende behoeften van onze opdrachtgevers”.

Tjerk ziet daarin ook een belangrijke rol weggelegd voor data analytics. “Steeds meer organisaties realiseren zich dat zij over een schat aan data beschikken, maar doen daar nog veel te weinig mee. Doordat wij onze kennis en technologie inzetten om data-analyse te combineren met marktonderzoek kunnen wij meer inzichten uit big data halen en deze vertalen naar concrete kansen voor de business van onze opdrachtgevers”. 

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!