Header case Miele

MWM2 haalt de stofzuiger door user- en customer journey

Behoefte

Al meer dan 100 jaar heeft Miele naam en faam als fabrikant van huishoudelijke producten, waaronder duurzame en betrouwbare stofzuigers. Maar hoe kan Miele ook in de toekomst toegevoegde waarde blijven leveren aan haar klanten en zich onderscheiden van concurrenten? Om die vraag te beantwoorden vroeg Miele aan MWM2 om zowel de user journey als consumer journey van stofzuigend Nederland in kaart te brengen. Daarnaast was Miele benieuwd naar het merkbeeld dat klanten en prospects van de fabrikant hadden.


Aanpak

Om een goed en gedegen beeld te krijgen, hebben we gekozen voor een pop-up community. Hierin hebben we gebruik gemaakt van online discussies, surveys en creatieve opdrachten, zoals First date, Pick-a-pic en Wie is het? De afwisseling van methoden en verrassende manieren van vraagstelling leidde tot veel én diepgaande reacties onder de deelnemers.

Inzichten

In het rapport legden we op een schematische manier uit hoe achtergrondkenmerken van consumenten (zoals levensfase of eigenschappen van hun woning) samenhingen met hun behoeften op stofzuig-gebied. Daarnaast maakten we in het rapport een uitsplitsing naar verschillende persona’s en gaven we aan wat de highs en lows waren tijdens het stofzuigen en tijdens het aankoopproces van een nieuwe stofzuiger.

Daarnaast hebben we in het rapport visueel weergegeven wat de merkperceptie is van Miele en haar concurrenten op het gebied van stofzuigers, zowel onder klanten als onder prospects. Na een presentatie bij Miele is in een workshop nagedacht over de eerste vervolgstappen ter verbetering van de user en consumer journey.

Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer

Marie Louise

Marie Louise Klerkx

Teammanager Research Communities

ML.Klerkx@mwm2.nl

020 41 224 05

×

Klantbeleving

Door goed naar uw klanten te luisteren weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Hierdoor worden uw producten en diensten beter afgestemd op de wensen van de klant. Dit leidt tot een optimale klantbeleving en trouwe klanten. MWM2 meet niet alleen tevredenheid, maar ook loyaliteit, NPS en CES waarbij gebruik wordt gemaakt gevalideerde analysemodellen en benchmarks. Wij hanteren diverse kwalitatieve en kwantitatieve technieken waaronder: interactieve workshops, klantsafari’s, focusgroepen en (online) dagboekonderzoek.

Bekijk meer cases en nieuws over klantbeleving

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws
×

Kwalitatief Onderzoek

Hoe meer gegevens u hebt, des te lastiger is het de rode draad te vinden die alle punten verbindt. Kwalitatief onderzoek is de lijm binnen de data. Het schetst contexten het laat zien wat die data betekenen in de praktijk. Kwalitatief onderzoek biedt houvast bij explorerende vragen over de customer journey, conceptontwikkeling en -toetsing, maar ook inzicht bij verdiepende vragen over o.a. klanttevredenheid, imago en bekendheid. Wij voeren hiertoe diepte-interviews en groepsdiscussies uit op locatie of in ons eigen ‘Customer Journey Lab’.

Bekijk meer cases en nieuws over interviews en groepsdiscussies

Cases & Nieuws