...

Community helpt om netwerk met raadgevers te versterken

Behoefte

De Nationale ombudsman ondersteunt burgers die klachten hebben over een overheidsinstantie. Uit onderzoek blijkt dat bepaalde doelgroepen (gezinnen tussen de 25-49 jaar en ouderen) de ombudsman onvoldoende weten te vinden. De ombudsman heeft de ambitie om deze groep burgers eerder en beter te bereiken via raadgevers/intermediairs die reeds in contact staan met deze doelgroepen.


Aanpak

Middels een research-community zijn we een maand lang in gesprek gegaan met zogenaamde ‘raadgevers’; mensen die door hun werk in direct contact staan met ouderen en gezinnen die te maken (kunnen) krijgen met een stapeling van problematiek. Hierbij kan onder andere gedacht worden aan artsen, wijkagenten en medewerkers bij voedselbanken. In de community passeerden verschillende onderwerpen de revue: Welk beeld hebben raadgevers van de Nationale ombudsman? Welke probleemsituaties signaleren zij in de dagelijkse praktijk? Op welke wijze kan de Nationale ombudsman deze raadgevers ondersteunen en welke kansen zijn er voor een duurzame samenwerking?


Inzichten

Met deze pop-up community kreeg de Nationale ombudsman bevestiging dat de dialoog met de raadgevers zeker van belang is. De resultaten van het onderzoek bieden inzichten en concrete handvatten in de wijze waarop de Nationale ombudsman haar netwerk-ambitie kan realiseren.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!