...

Ontwerp toetsen tegen een aantrekkelijk tarief

Behoefte

BNO wilde hun aangesloten de mogelijkheid bieden om tegen een aantrekkelijk tarief hun (communicatie) ontwerp door MWM2 te laten onderzoeken. 

Aanpak

MWM2 sloot een raamovereenkomst met BNO en onderwierp de ontwerpen aan het zogenaamde ‘hot spots’ vraagtype waarmee de beoogde doelgroep binnen het ontwerp aangeeft wat ze de sterke en minder sterke punten vinden. Doordat het een gevalideerde standaard onderzoeksmethode betreft, is de inspanning voor een ontwerper minimaal. Het enige dat een ontwerper hoede te doen, was het materiaal bij MWM2 aanleveren en aangeven wie de beoogde doelgroep is. MWM2 droeg hierna zorg voor de volledige uitvoering van het onderzoek. Na afloop kreeg de opdrachtgever een korte, bondige rapportage met daarin de belangrijkste uitkomsten. 

Inzichten

De rapportages gaven o.a. inzicht in of de boodschap (propositie) duidelijk was, wat men wel/niet aansprekend en duidelijk aan het ontwerp vond, en wat de belangrijkste verbeterpunten zijn. Deze inzichten stelden de ontwerpers in staat om het ontwerp nog verder aan te scherpen op de behoefte van de doelgroep.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!