Nierstichting header

Nierstichting wint Hibou Social Reputatie Index

Hibou (een social data-gedreven PR-bureau en joint venture met MWM2) heeft drie grote goede doelen, die het aandachtsgebied ‘gezondheid’ belangrijk vinden, onder de loep genomen. Dit zijn KWF, Hartstichting en de Nierstichting. Uit de analyse blijkt dat er over de Nierstichting op social media het meest positief wordt geschreven. Zij scoren dan ook het best op de Social Reputatie Index met een score van 22,5. KWF en de Hartstichting volgen iets lager op de Index met respectievelijk 20,4 en 11,9.

Uitleg onderzoeksmodel

De positie van het merk wordt bepaald door een indexcijfer dat gebaseerd is op drie componenten: sentiment, volume en bereik. Het model stelt consumentenberichten centraal en moet inzicht geven in kansen en bedreigingen. Het reputatiemodel van Hibou is een uniek, gevalideerd model. De indexschaal loopt van -100 tot +100. Sentiment bepaalt de richting van het cijfer (positief of negatief). Volume en bereik bepalen vervolgens de grootte van het effect. Hoe meer positief sentiment op invloedrijke domeinen, des te hoger de indexscore uiteindelijk uitvalt.


Over Hibou

Hibou is een joint venture van ondernemer Matthijs Rutten en onderzoeksbureau MWM2. Zowel op het gebied van data als PR beschikt Hibou over een schat aan ervaring en kundige professionals. Hibou is een PR-bureau dat social data analyse altijd als vertrekpunt gebruikt. Na goed te monitoren wat de behoeften van doelgroepen zijn, komt Hibou vervolgens met panklare strategieën die jouw publiek wél bereiken en in beweging brengen. Kijk voor meer informatie op de website van Hibou: https://hibou.nl/

Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer

Aniek MG 2194

Aniek Schmal

Expert Social Insights

a.schmal@mwm2.nl

020 369 9928

×

Social Insights

Social Insights is de methode om inzichtelijk te maken wat er online over uw merk, product of thema wordt gezegd. Peer-to-peer bepalen immers steeds meer de merk¬reputatie, loyaliteit en aankoop van een merk of product. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata is een vak apart. Monitoring tools volstaan niet omdat het internet ruis en spam bevat en menselijke intelligentie nodig is om te begrijpen welke informatie relevant is, waar die gevonden wordt en hoe deze te interpreteren . MWM2 achterhaalt en bundelt hoge kwaliteitsdata van klanten, ontdekt (latente) klantbehoefte en vertaalt dit naar concrete inzichten, adviezen en kansen.

Bekijk meer cases en nieuws over social insights

Cases & Nieuws