Beter contact met donateurs

Behoefte

De Nierstichting wil graag de relatie met haar achterban versterken en met hen de dialoog aangaan. Een van de kanalen die hierbij kan helpen is Facebook.  Maar een groot gedeelte van de achterban volgt de Nierstichting niet op Facebook. De Nierstichting vroeg MWM2 om meer inzicht.    

Aanpak

MWM2 heeft voor de Nierstichting een Pop-Up Community opgericht. Volgers en niet-volgers van de Nierstichting Facebook pagina zijn in gescheiden discussies gevraagd naar hun gedachten en motivaties. Een MWM2 Community Manager begeleidde de online discussie namens de Nierstichting. Zo is in kaart gebracht welke mogelijkheden de Nierstichting heeft om Facebook (nog) aantrekkelijker te maken voor haar achterban.

Inzichten

Dankzij de Pop-Up Community werd duidelijk waarom sommige donateurs en vrijwilligers Facebook wel of niet gebruiken. Met suggesties in het rapport heeft de Nierstichting concrete tips ontvangen voor de verbetering van haar Facebook pagina en zijn alternatieve methoden aangereikt  om in contact te gaan met doelgroep.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!