...

Crowdtech zorgt voor 99,96% betrouwbaarheid

Volkomen ongemerkt hebben Crowdtech-collega’s de afgelopen weken gewerkt aan een grootscheepse migratie van onderzoeksdata naar nieuwe servers. Dit om te zorgen voor nog meer capaciteit en een nog betere betrouwbaarheid van de technologie waarop alle onderzoeken van MWM2, Crowdtech en InnerVoice draaien. Kai-Yu Wai (foto links) en Jasper van Oeffel (foto rechts) hebben ervoor gezorgd dat dit enorme project vlekkeloos is verlopen.


Waarom nieuwe servers, waren de huidige servers niet goed?

Kai-Yu: “Nee hoor daar was niets mis mee en die waren ook heel betrouwbaar, maar we kijken ook naar de toekomst. Op termijn zouden we uit ons jasje groeien dus we hebben nu alvast de investering gedaan om de onderzoeksdata van, en voor al onze opdrachtgevers op nieuwe servers te zetten. En het was ook voor onszelf, want deze nieuwe servers hebben minder onderhoud nodig.”


Dat moet een enorme operatie geweest zijn?!

Jasper: “Ja, we hebben het project negen maanden lang voorbereid en in de afgelopen drie weken de onderzoeken daadwerkelijk gemigreerd naar onze nieuwe servers. Daarbij moesten we ervoor zorgen dat geen enkele opdrachtgever of respondent daar ook maar enig moment last van zou hebben.”


Dus jullie hebben vooral ’s nachts gewerkt?
Jasper: “Ja, dit is inderdaad voornamelijk ’s nachts gebeurd. Mijn collega Kai-Yu heeft er drie nachten aan gewerkt en ikzelf dertien nachten. Maar zo konden we het wel volkomen ongemerkt doen. We hebben geen enkele melding van opdrachtgevers of respondenten gekregen dat iets niet heeft gewerkt. Daar zijn we best trots op.”


Hoe zeker weten jullie dat niemand er last van gehad heeft?

Jasper: “Dat meten we. De afgelopen 365 dagen hadden we een uptime (de tijd dat alle onderzoeken bereikbaar waren – red.) van 99,96%. M.a.w.: over een heel jaar genomen konden opdrachtgevers en respondenten slechts 210 minuten een onderzoek niet bereiken. Die drie-en-een-half uur dat bepaalde onderzoeken heel even niet bereikbaar waren, was dan ook nog eens tussen 12 uur ’s nachts en 6 uur ’s ochtends wanneer de meeste mensen slapen.”


Met de huidige uitbreiding van de capaciteit en de sterk verbeterde performance van de nieuwe infrastructuur zorgen wij dat wij de komende jaren de groei in binnen- en buitenland goed aankunnen.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!