...

Hybride onderzoek naar zakelijke reiziger

Behoefte

NS Extra is een dienst met extra’s voor reizigers zoals bijvoorbeeld een gratis 1e klas upgrade en korting op een Meereiskaart. Deze dienst was voorheen alleen voor consumenten beschikbaar. NS wilde weten of NS Extra ook succesvol kan zijn voor zakelijke reiziger.

Aanpak

MWM2 heeft gekozen voor onderzoek met een hybride opzet. Eerst is er een kwalitatief onderzoek door MWM2 uitgevoerd. Onderdeel hiervan waren een groepsdiscussie en single interviews onder NS Business Card kaarthouders. De uitkomsten zijn kwantitatief getoetst onder een sample zakelijk reizigers uit het NS Reizigers panel.

Inzichten

MWM2’s aanpak gaf NS inzichten in de mogelijkheden en randvoorwaarden van het zakelijke concept. Zo concludeerde MWM2 dat NS Extra kan werken voor de zakelijke reiziger, mits er een aantal modules worden toegevoegd. Dat is een aantal exclusieve voordelen en speciale aanbiedingen die echt inspelen op de behoefte van deze doelgroep. 

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!