header web vraag 2

Is representatief onderzoek nu wel mogelijk?

Ook hierop is het antwoord: ja. Het geeft zelfs mogelijkheden.

  • Respondenten zijn makkelijker te bereiken en response rates zijn niet afgenomen tijdens de crisis. Dit blijkt uit onderzoeken die we zelf momenteel uitvoeren. Ook onze partnerbureaus hebben dezelfde ervaring.

  • Allerlei doelgroepen zijn nu goed te pakken te krijgen. Men is aan huis gebonden en heeft tijd. Bij kwalitatief onderzoek op afstand vervalt de reistijd. Hierdoor ben je niet meer regio gebonden en kun je dus een heterogenere steekproef samenstellen.

  • De respondenten nemen deel vanuit de geborgenheid en vertrouwdheid van hun eigen huis. Dit versterkt de openheid en daarmee de oprechtheid van de antwoorden. Ze hoeven niet even snel een survey in de trein in te vullen of op een vreemde locatie het gesprek aan te gaan.

  • Voor veel studies is de huidige situatie niet relevant. Concepten, proposities, productgebruik, etc. kunnen nog steeds prima beoordeeld worden. Daarnaast kan je meten in de huidige context om te kijken wat het effect is van de handelswijze en communicatie van een organisatie.

  • Uiteraard is er bias door deze bijzondere situatie. Goed om te beseffen is dat bias aan de orde van de dag is. Iemands leven is tenslotte ook continu aan verandering onderhevig. Wel is de coronacrisis een accelerator van bias[1]. Vraag daarom door naar het effect hiervan op iemands antwoorden.

 

[1] The Impact of COVID-19 on Research, Remesh

Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer

Govert MG 2754

Govert van den Bos

Directeur

g.vandenbos@mwm2.nl

020 369 9933

×

Klantbeleving

Door goed naar uw klanten te luisteren weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Hierdoor worden uw producten en diensten beter afgestemd op de wensen van de klant. Dit leidt tot een optimale klantbeleving en trouwe klanten. MWM2 meet niet alleen tevredenheid, maar ook loyaliteit, NPS en CES waarbij gebruik wordt gemaakt gevalideerde analysemodellen en benchmarks. Wij hanteren diverse kwalitatieve en kwantitatieve technieken waaronder: interactieve workshops, klantsafari’s, focusgroepen en (online) dagboekonderzoek.

Bekijk meer cases en nieuws over klantbeleving

Cases & Nieuws
×

Kwantitatief Onderzoek

Sommige vraagstukken vragen om een cijfermatige, statistische onderbouwing. Kwantitatief onderzoek wordt ingezet bij vraagstukken die antwoorden nodig hebben in termen van hoeveelheid. De representativiteit en statistische betrouwbaarheid zijn daarbij van belang. Kwantitatief onderzoek bij MWM2 wordt doorgaans online uitgevoerd. MWM2 ontwikkelt relevante, visuele en vooral respondentvriendelijke vragenlijsten die gemakkelijk kunnen worden ingevuld door deelnemers op elk device.

Bekijk meer cases en nieuws over kwantitatief onderzoek

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws