Panelevaluatie header

Luisteren is meer dan gehoord worden

Al meer dan tien jaar zet MWM2 research panels in om organisaties te helpen luisteren naar hun klanten. Wij geloven dat de beste inzichten voor de organisaties naar boven komen door te luisteren en de dialoog aan te gaan. Steeds meer organisaties zien in dat hun eigen klanten de beste consultants zijn!

Veel veranderd, maar de motivatie blijft gelijk

Er is in panelonderzoek veel veranderd de afgelopen tien jaar. Toen we begonnen met panels was het bijvoorbeeld nog niet vanzelfsprekend dat organisaties over het e-mailadres van hun klanten beschikte, iets wat nu haast ondenkbaar is. Gamification in vragenlijsten heeft ervoor gezorgd dat onderzoeken niet meer bestaan uit eenzijdige, saaie vraagtypes en dat het voor panelleden leuker is om deel te nemen. De opkomst van de smartphone heeft het mogelijk gemaakt dat panelleden altijd en overal deel kunnen nemen aan onderzoek. Tien jaar aan panelevaluaties leert ons echter dat de reden van mensen om lid te worden van een panel niet is veranderd; mensen willen nog steeds graag hun mening geven, meedenken en invloed uitoefenen.

Toekomst is agile, snel & efficiënt

Wat brengt de toekomst? De afgelopen jaren zien we dat onderzoek steeds sneller en korter wordt. Doordat meer organisaties werken volgens de principes van agile en design thinking neemt de behoefte toe om klanten op een efficiënte en snelle manier te betrekken in het ontwikkelproces. Een panel past goed bij organisaties die agile en klantgericht werken, wij ondersteunen dan ook steeds vaker organisaties bij het implementeren van een panel in een agile omgeving.

Uitkomsten Panelevaluatie 2018

Benieuwd naar de uitkomsten van onze jaarlijkse Panelevaluatie? Bekijk onderstaande videographic, gemaakt door MWM2's Datalab. 

Videographic Panelevaluatie

 

 

 

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

MelvinVL MG 2783

Melvin van Luit

Operationeel Manager

m.vanluit@mwm2.nl

020 369 9943

×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws