Behoefte
Allsecur en Persgroep wilden inzichten hebben in hoe automobilisten reageren op winters weer. Weten ze wat ze moeten doen bij gladheid en passen ze extra op?
Aanpak
MWM2 stuurde een enquête uit naar 4.861 personen van 18 jaar en ouder, afkomstig uit de lezerspanels van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool en klanten van Allsecur autoverzekeringen. Zowel eigen autobezitters als mensen met een auto van de zaak werden onderzocht.
Inzichten
Het onderzoek gaf een goed beeld van hoe autorijders omgaan met winters weer. Zo bleek slechts 3% niet te weten wat te doen als de auto in de slip raakt. Ook bleek dat 13% van de autorijders in het bezit van winterbanden (ten onrechte) van mening zijn dat ze hun snelheid niet hoeven aan te passen omdat ze meer grip hebben.
Allsecur en Persgroep gebruikten de resultaten van het onderzoek om automobilisten te waarschuwen en te informeren over rijden in winters weer.