Social Insights biedt voorspellende inzichten

Voor organisaties die in de reisbranche actief zijn, is social media een uiterst waardevolle bron van kennis. Voorwaarde is echter wel dat deze data deskundig wordt gemonitord en geanalyseerd. MWM2 Social Insights heeft verschillende onderzoeken gedaan naar vakanties en reizen die waardevolle inzichten opleverden.

Sociale media als voorspeller van boekingen

In de zomer van 2016 onderzochten wij wanneer consumenten gaan nadenken over hun vakantie. Doordat wij social media over meerdere jaren hebben geanalyseerd zagen we dat het moment dat consumenten hun reis boeken steeds verder opschuift. Men boekt steeds later. Het onderzoek toonde verder aan dat Social Insights goede inzichten kan geven in het moment, de geraadpleegde (social) media en de drijfveren van consumenten die een reis gaan boeken.

Sociale media als bron van collectieve emoties

In diezelfde zomer van 2016 werd de reisbranche geteisterd door slecht nieuws als aanslagen, het zikavirus en economische onzekerheid. MWM2 onderzocht waar collectieve angst toe leidt en hoe die angst op social media geuit wordt. Doordat diverse reisaanbieders zijn geanalyseerd hebben wij reisaanbieders concreet kunnen adviseren over hoe zij het beste om moeten gaan met dergelijke collectieve emoties op social media.      

Sociale media als indicator van trends

Ook voor het signaleren van trends is onderzoek op sociale media het geschikte instrument. Zo zagen wij in onze onderzoeken onder andere dat steeds meer consumenten hun vakantie graag zelf samenstellen.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!