15 RET 2

In co-creatie naar een nieuw betaalproduct

Behoefte

Het Rotterdams vervoerbedrijf RET en TLS (het bedrijf achter de OV-chipkaart) zijn zeer geïnteresseerd in de vraag wat reizigers vinden van het idee om pas achteraf voor hun rit te betalen.

Aanpak

Gekozen is om gedurende een periode van 2 maanden de deelnemers aan de pilot in een online Community te verbinden. Gedurende de gehele testperiode konden reizigers participeren in de “Online Co-creatie Community”, die door MWM2 speciaal voor hen was ontwikkeld. Op basis van hun verwachtingen, ideeën, ervaringen en meningen is het reisproduct in co-creatie ontwikkeld. MWM2 beheerde de community en stemde met RET wekelijks de onderzoeksvragen en onderwerpen af. Reizigers konden daarnaast zelf ideeën aandragen en vragen stellen aan de Community Manager. Doordat de Community ook mobiel te bereiken is participeerden veel deelnemers terwijl zij aan het reizen waren. Dit gaf rijke informatie: in het moment en in de context!

Inzichten

Het onderzoek leverde beide organisaties waardevolle inzichten op die hielpen dit concept succesvol te introduceren.

“Door constant in contact te zijn met de testgebruikers kunnen we per week onze onderwerpen en vragen aanpassen. Ook weten we het direct als reizigers vragen hebben of tegen technische uitdagingen aanlopen. Het betaalproduct wordt hierdoor beter”, aldus Ella van den Berg van het RET.

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

Valerie MG 2794

Valerie Vieira

Teammanager Consumer

v.vieira@mwm2.nl

020 369 9953

×

Product & Innovatie

Om ideeën op te doen voor nieuwe producten moet je je eerst volledig onderdompelen in de belevingswereld van de doelgroep. De stem van de klant dient centraal te staan bij het creëren en optimaliseren van nieuwe ideeën & concepten, en bij het selecteren van de meest kansrijke proposities.
MWM2 geeft hier invulling aan met verfrissende, pragmatische en snelle (agile) onderzoeksmethoden, zoals 'Insights Engine', 'Idea Sprint' en 'Concept Scrum'

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws
×

Kwalitatief Onderzoek

Hoe meer gegevens u hebt, des te lastiger is het de rode draad te vinden die alle punten verbindt. Kwalitatief onderzoek is de lijm binnen de data. Het schetst contexten het laat zien wat die data betekenen in de praktijk. Kwalitatief onderzoek biedt houvast bij explorerende vragen over de customer journey, conceptontwikkeling en -toetsing, maar ook inzicht bij verdiepende vragen over o.a. klanttevredenheid, imago en bekendheid. Wij voeren hiertoe diepte-interviews en groepsdiscussies uit op locatie of in ons eigen ‘Customer Journey Lab’.

Bekijk meer cases en nieuws over interviews en groepsdiscussies

Cases & Nieuws