SBB verbetert continu onderzoek BPV Monitor

Verbetering continu onderzoek 

Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) werkt samen met diverse partners uit het onderwijs en het bedrijfsleven aan een optimale aansluiting van het beroepsonderwijs op de arbeidsmarkt. Studenten krijgen zo de beste praktijkopleiding met uitzicht op een baan. En bedrijven beschikken nu en in de toekomst over de vakmensen die ze nodig hebben.

Behoefte: optimaliseren proces continu monitoring van de kwaliteit van de stages

Met de BPV Monitor meet SBB sinds 2016 doorlopend de kwaliteit van stages en leerbanen per opleiding, school en sector. Aan het einde van de beroepspraktijkvorming (bpv) worden vragen gesteld aan de praktijkopleider en de student. SBB wil graag het proces van de continue monitoring van de kwaliteit van stages optimaliseren. Medio 2021 is zij de samenwerking met MWM2 aangegaan om deze verbeterslag vorm te geven.

Aanpak: automatische koppelingen met API

De BPV Monitor is een doorlopend onderzoek waarbij dagelijks vragenlijsten worden uitgestuurd naar praktijkopleiders en studenten. In het verleden vond de gegevensuitwisseling handmatig plaats. Bij de vernieuwde opzet hebben wij een directe koppeling tussen de IT-systemen van SBB en het Crowdtech Research Platform van MWM2 ingericht (een zogeheten REST API). Dit zorgt voor een efficiënt, foutloos en bovenal veilig proces van gegevensuitwisseling.

MWM2 stuurt automatisch een e-mailuitnodiging voor deelname aan het onderzoek. Zodra de vragenlijst is ingevuld, gaan de resultaten via dezelfde directe koppeling automatisch retour naar SBB. Er gaat tevens automatisch een rapportage (feedbackrapportage) naar de praktijkopleider met daarin een overzicht van diens gegeven antwoorden en enkele benchmarkgegevens.

Inzichten:

De verbeteringen in het onderzoeksproces betekenen voor SBB een sterke efficiencyslag. Het geeft SBB de ruimte interne processen verder te optimaliseren en samen met MWM2 weer nieuwe verbeteringen voor het onderzoek uit te werken.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!