...

Blog 7: Cheat Sheet

MWM2 innovatiemanager Tjerk Eilander vertelt hoe je draagvlak creëert voor jouw insights. Hij doet dit in een serie van zeven blogs. In het laatste deel gaat het over het gemak van een ‘cheat sheet’. 

“Mijn eerste blog gaf ik de titel: ‘ons vak is veranderd’. En niet zonder reden. Tegenwoordig moeten we attentiewaarde voor onze insights creëren via storytelling en visual design. We moeten onze insights op maat verpakken voor de doelgroep die we bedienen. We moeten zorgen dat we onze boodschap gebruiksklaar afleveren. En als kers op de taart moeten we activeren. Mensen aanzetten tot actie.

Tegenwoordig moeten we dynamisch en veelzijdig zijn. We kunnen niet meer volstaan met simpelweg feitelijkheden rapporteren. We moeten een stap verder gaan als we écht het verschil willen maken. En dat willen we! We willen aan de wieg van verandering staan. Het fundament bieden voor de juiste keuzes!

Daarom is het belangrijk om na te denken hoe je zoveel mogelijk draagvlak voor jouw insights creëert. Het mag duidelijk zijn, draagvlak creëren is best lastig. Gelukkig heb je dit grotendeels zelf in de hand. Je hebt er een mix aan ingrediënten voor nodig. En een stukje baldadigheid. Om dingen anders te doen dan de norm. Daag jezelf uit om iets anders te doen dan je altijd gedaan hebt. Waarom? Omdat het zo ontzettend de moeite waard is. Om dat zaadje wat jíj hebt geplant te zien uitgroeien tot een product, een nieuwe dienst, een 9+ beoordeling van een klant, tot … whatever. En is dat niet de reden dat we dit doen?

Om je hier bij te helpen, hebben we een handig hulpmiddel voor je ontwikkeld. Een soort cheat sheet met daarop de instrumenten die je kan gebruiken om draagvlak te creëren. Wil je die ontvangen stuur me dan een kort mailtje, door op deze link te klikken. 

En tot slot: Blijf verrassen. Het is de moeite waard.”


Dit was de laatste bijdrage van Tjerk Eilander in een serie van zeven blogs met tips over hoe je draagvlak kan creëren voor jouw onderzoek. Wil je de hele serie nog eens rustig teruglezen, klik dan hier

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!