Behoefte
Met meer dan 200 zakelijke klanten in ruim 100 landen is United Dutch Breweries (UDB) een mondiale exporteur van biermerken zoals Oranjeboom, Royal Dutch, 3 Horses, Monastère en Weidmann. Om inzicht te krijgen in de tevredenheid over de communicatie, expertise, serviceverlening, kwaliteit en prijsstelling wilde UDB de klant aan het woord laten. Zo wenst UDB nog beter in te kunnen spelen op de specifieke wensen en behoeften vanuit de diverse markten.
Intercontinentale aanpak
De sales managers van UDB informeerden hun eigen klantenkring over het op handen zijnde onderzoek. Vervolgens werd het klantenbestand aan MWM2 ter beschikking gesteld. Omdat het een internationaal project betrof was per klant aangegeven in welke taal deze door MWM2 benaderd moest worden. Dit betrof het Engels, Spaans, Duits, Frans, Chinees en Nederlands.
Om een zo hoog mogelijke respons te genereren heeft MWM2 de online vragenlijst visueel vormgegeven. Zo konden klanten hun voorkeurstaal selecteren door het klikken op een vlag. En zat in de vragenlijst zelf een aantal visualisaties die refereerden aan de corebusiness van United Dutch Breweries. Zoals in onderstaande afbeelding te zien is.
De data werd real time geüpload in onze Crowdtech onderzoekstool zodat de resultaten live en voortschrijdend konden worden gevolgd door zowel de research consultants van MWM2 als onze opdrachtgever United Dutch Breweries.
Mede dankzij de goede en intensieve samenwerking met UDB hebben we een hoge respons kunnen realiseren uit 36 landen verspreid over de wereld. Zoals Colombia, Vanuatu, Irak, IJsland, Rusland, China, Gabon, India, Israël, Seychellen, USA, Canada, Mauritius, Suriname, Pakistan en Nederland.
Inzichten
De klanten van United Dutch Breweries hebben waardevolle input geleverd die wij hebben doorvertaald naar concrete inzichten en adviezen voor UDB. Deze worden door UDB gebruikt om haar klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Wij proosten op deze mooie samenwerking met UDB!
“De informele samenwerking en betrokkenheid van MWM2 zorgde ervoor dat het onderzoek gemakkelijk verliep en dat we inzichten van onze klanten mochten ontvangen zodat we nog beter waarde kunnen toevoegen voor onze klanten en we deze nog beter kunnen bedienen” aldus Jean-Pierre Vermeulen, Teamleader Customer Service bij United Dutch Breweries.
Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer
