UDB header

Wereldwijd klanttevredenheids- onderzoek in visuele vormgeving

Behoefte

Met meer dan 200 zakelijke klanten in ruim 100 landen is United Dutch Breweries (UDB) een mondiale exporteur van biermerken zoals Oranjeboom, Royal Dutch, 3 Horses, Monastère en Weidmann. Om inzicht te krijgen in de tevredenheid over de communicatie, expertise, serviceverlening, kwaliteit en prijsstelling wilde UDB de klant aan het woord laten. Zo wenst UDB nog beter in te kunnen spelen op de specifieke wensen en behoeften vanuit de diverse markten.

Intercontinentale aanpak 

De sales managers van UDB informeerden hun eigen klantenkring over het op handen zijnde onderzoek. Vervolgens werd het klantenbestand aan MWM2 ter beschikking gesteld. Omdat het een internationaal project betrof was per klant aangegeven in welke taal deze door MWM2 benaderd moest worden. Dit betrof het Engels, Spaans, Duits, Frans, Chinees en Nederlands.  

Om een zo hoog mogelijke respons te genereren heeft MWM2 de online vragenlijst visueel vormgegeven. Zo konden klanten hun voorkeurstaal selecteren door het klikken op een vlag. En zat in de vragenlijst zelf een aantal visualisaties die refereerden aan de corebusiness van United Dutch Breweries. Zoals in onderstaande afbeelding te zien is. 

UDB3

De data werd real time geüpload in onze Crowdtech onderzoekstool zodat de resultaten live en voortschrijdend konden worden gevolgd door zowel de research consultants van MWM2 als onze opdrachtgever United Dutch Breweries.

landen3 

Mede dankzij de goede en intensieve samenwerking met UDB hebben we een hoge respons kunnen realiseren uit 36 landen verspreid over de wereld. Zoals Colombia, Vanuatu, Irak, IJsland, Rusland, China, Gabon, India, Israël, Seychellen, USA, Canada, Mauritius, Suriname, Pakistan en Nederland.  


Inzichten

De klanten van United Dutch Breweries hebben waardevolle input geleverd die wij hebben doorvertaald naar concrete inzichten en adviezen voor UDB. Deze worden door UDB gebruikt om haar klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Wij proosten op deze mooie samenwerking met UDB!

“De informele samenwerking en betrokkenheid van MWM2 zorgde ervoor dat het onderzoek gemakkelijk verliep en dat we inzichten van onze klanten mochten ontvangen zodat we nog beter waarde kunnen toevoegen voor onze klanten en we deze nog beter kunnen bedienen” aldus Jean-Pierre Vermeulen, Teamleader Customer Service bij United Dutch Breweries.

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

lex mwm2

Lex de Witt

Senior Research Consultant

l.dewitt@mwm2.nl

020 369 9901

×

Klantbeleving

Door goed naar uw klanten te luisteren weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Hierdoor worden uw producten en diensten beter afgestemd op de wensen van de klant. Dit leidt tot een optimale klantbeleving en trouwe klanten. MWM2 meet niet alleen tevredenheid, maar ook loyaliteit, NPS en CES waarbij gebruik wordt gemaakt gevalideerde analysemodellen en benchmarks. Wij hanteren diverse kwalitatieve en kwantitatieve technieken waaronder: interactieve workshops, klantsafari’s, focusgroepen en (online) dagboekonderzoek.

Bekijk meer cases en nieuws over klantbeleving

Cases & Nieuws
×

Kwantitatief Onderzoek

Sommige vraagstukken vragen om een cijfermatige, statistische onderbouwing. Kwantitatief onderzoek wordt ingezet bij vraagstukken die antwoorden nodig hebben in termen van hoeveelheid. De representativiteit en statistische betrouwbaarheid zijn daarbij van belang. Kwantitatief onderzoek bij MWM2 wordt doorgaans online uitgevoerd. MWM2 ontwikkelt relevante, visuele en vooral respondentvriendelijke vragenlijsten die gemakkelijk kunnen worden ingevuld door deelnemers op elk device.

Bekijk meer cases en nieuws over kwantitatief onderzoek

Cases & Nieuws