...

UX zorgt dat student kan vinden wat hij zoekt

Behoefte

De website is belangrijk voor de Universiteit Utrecht. Concrete vragen waren: Hoe ervaren studenten de vindbaarheid en leesbaarheid van de informatie op de website? Wat vinden ze van de structuur en vormgeving van de studentenwebsite? En vinden ze de site ook makkelijk te gebruiken op hun mobiel?

Aanpak

MWM2 heeft een User Experience onderzoek uitgevoerd. Naast het afnemen van interviews liet MWM2 studenten zoekopdrachten uitvoeren volgens de ‘hardop-denk-methode’. Doordat de studenten tijdens het navigeren hun gedachten en gevoelens onder woorden brachten, konden wij hun denk -en beslisprocessen blootleggen. 

Inzichten

Dankzij deze interviews kreeg de Universiteit Utrecht inzicht hoe gebruiksvriendelijk de website is en op welke onderdelen verbeterkansen liggen. Zo zaten er nog verbeterkansen in de leesbaarheid en de structuur van de website. De vindbaarheid van informatie ervoeren de studenten echter als een verademing. Binnen enkele clicks vinden ze waar ze naar op zoek zijn. De Universiteit Utrecht heeft MWM2’s UX Onderzoek gebruikt om hun website verder te optimaliseren. 

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!