...

Met IdeaSprint inzicht in wensen & behoeften studenten

Behoefte

De Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) van de Universiteit van Amsterdam vindt het belangrijk om studenten zo goed mogelijk te ondersteunen in hun voorbereidingen op de arbeidsmarkt. Er zijn verschillende activiteiten binnen en buiten het studieprogramma geïntroduceerd om studenten professionele vaardigheden bij te brengen. Voordat de FEB volgende stappen zet, had zij eerst behoefte aan beter inzicht in de wensen, behoeften en verwachtingen van studenten. Op welke manier bereiden studenten zich voor? Wat verwachten zij van de faculteit qua aanbod en wat zou dit hen moeten brengen? Wat voor activiteiten kan de FEB nog meer aanbieden?


Aanpak

MWM2 is in gesprek gegaan met studenten om inzichten te verzamelen. Studenten vragen bij uitstek om een laagdrempelige aanpak. Daarom hebben we video- en telefonische interviews ingezet waardoor studenten  op een makkelijke én leuke manier, vrijuit hun mening konden geven.
MWM2 vindt het daarnaast belangrijk om de UvA te begeleiden in de vertaling van inzichten. In een IdeaSprint-sessie hebben FEB-medewerkers en studenten, onder begeleiding van MWM2-consultants, gebrainstormd over oplossingen. Met Design Thinking-methoden hebben we in slechts 3 uur tijd verschillende oplossingen uitgedacht.


Inzichten

Het onderzoek gaf de FEB meer inzicht in het perspectief van studenten op de arbeidsmarkt. Ook werd het duidelijk waar de voornaamste behoeften van studenten liggen en op welke manieren de FEB hierop kan inspelen. Door nog een stap verder te gaan met een IdeaSprint hebben we verschillende ideeën uitgewerkt. Hier heeft de faculteit een aantal belangrijke en concrete aandachtspunten uit meegekregen.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!