Eerlijke insights over hoe (on)bewust Nederlanders eten

Behoefte

Op dit moment is bijna de helft van de Nederlandse volwassenen en 1 op de 8 kinderen te zwaar. Het is nagenoeg bekend dat mensen die bewust met hun voeding omgaan en daar ook de tijd voor nemen minder vaak overgewicht hebben dan mensen die heel onbewust eten. Het Voedingscentrum ziet het als haar taak om mensen bewust te maken van de gezondheidsvoordelen van eten met aandacht maar had daarvoor wel behoefte aan inzichten in waar Nederlanders eten, met wie, en welke afleidingen er zijn.

Aanpak

Om de eetgewoonten van Nederlanders goed in kaart te kunnen brengen, heeft MWM2 voor het Voedingscentrum online onderzoek uitgevoerd. Met onze eigen Crowdtech survey tool hebben wij een representatieve groep van 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder gevraagd naar hun eetgewoonten.


Inzichten

Het onderzoek leverde het Voedingscentrum zeer waardevolle en nieuwe inzichten over het eetgedrag van Nederlanders op. De insights in combinatie met een door MWM2 opgemaakt infographic hebben zij gebruikt voor een persbericht waarmee het Voedingscentrum veel media-aandacht genereerde.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!