...

Tips & tricks voor mobiel onderzoek

Zijn uw onderzoeken mobile proof? MWM2 moedigt u aan om dit te doen! Dit doet niet alleen de respons van uw onderzoek ten goede, maar u beweegt ook mee met het huidige mobiele tijdperk. 

Tips & tricks

Allereerst de mobile first gedachte. Hou bij de ontwikkeling van uw vragenlijst altijd in gedachte dat de meeste respondenten het op hun mobiele telefoon zullen invullen.

Denk ook goed na over het aantal vragen dat u wilt stellen. Uit ons onderzoek is gebleken dat het beter is om vaker en frequenter korte vragenlijsten uit te sturen, dan in één keer een hele lange vragenlijst.

En denk tot slot ook aan de lengte van de vragen. Niemand heeft zin om hele stukken tekst op z’n mobiel te lezen, dus hou de vragen kort en krachtig.
  

De nieuwe mobiele features

MWM2 heeft zich bij de ontwikkeling van haar technologie gefocust op het gebruiksvriendelijker en visueel aantrekkelijker maken van de vragenlijst voor de respondent. Denk aan het gemakkelijker naar en door een vragenlijst navigeren door middel van: 

  • Het tonen van meerdere kolommen op mobiel, zodat uw respondent niet meer hoeft te scrollen;
  • Het gebruikmaken van afbeeldingen in plaats van antwoordteksten. De afbeeldingen worden automatisch meegeschaald op mobiel;
  • Het gebruikmaken van een nieuwe standaard MWM2 mobiele lay-out; 
  • De auto-next optie. Deze nieuwe functionaliteit maakt het mogelijk dat uw respondent bij het antwoorden direct – zonder op verder te klikken  –  door wordt gestuurd naar de volgende vraag;
  • De mogelijkheid van het wel of niet tonen van vinkvakjes bij Single-response of Multi-response vragen;
  • Het versturen van responsive uitnodigingsmails via onze tool. Lees hierover meer.


Toekomstige mobiele features

MWM2 blijft zich continu ontwikkelen. Op korte termijn gaan we er voor zorgen dat u ook een uitnodiging via gepersonaliseerde SMS berichten kunt versturen. Nu kan dit al, maar dan met hulp van de professionals van MWM2. In de nabije toekomst maken we dit beschikbaar voor onze gebruikers door middel van een module.

Ook zijn we bezig met het verbeteren van het versturen van pushberichten vanuit de MWM2 App. Dit doen we vooral om ervoor te zorgen dat u nog beter de jongere generaties kunt bereiken.

En tot slot zijn we ook bezig met het maken van koppelingen met social media en te zorgen dat meer vraagtypes beschikbaar komen op mobiel, zoals de slider- en drag-and-drop vraag. Kortom: u kunt nog veel van ons verwachten. Hou ons nieuws dan ook in de gaten. 

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!