Behoefte
Het Wereld Natuur Fonds maakt zich al tien jaar sterk om de Perzische Luipaard terug te laten keren in de Kaukasus. Om fondsen voor dit programma te werven wilde het WNF bestaande donateurs een brief toesturen met een verzoek voor een donatie. Het WNF was op zoek naar een snelle manier om dit soort brieven te testen en aan te scherpen op basis van de mening van donateurs.
Aanpak
MWM2 heeft hiervoor de Communicatie Quickscan ingezet. Dit is een gestandaardiseerde, online methode waarmee het WNF binnen 5 werkdagen inzicht kreeg in communicatiekracht, waardering en effect van de brief. MWM2 vroeg honderd donateurs uit het WNF-Panel om de brief te lezen en te beoordelen.
Inzichten
De Communicatie Quickscan gaf het WNF een goed beeld van de waardering van de brief. De speciale heatmap geeft een overzichtelijk beeld van de feedback. Daarnaast gaven de donateurs veel concrete tips en adviezen die het WNF kon gebruiken om hun brief te perfectioneren. Zo bleek o.a. uit de Communicatie Quickscan dat het succes van het programma nog meer en beter kon worden uitgelicht. Na deze succesvolle pilot, heeft MWM2 al verschillende donateursbrieven getest met de Quickscan.
Anouk Geurts van het WNF was zeer tevreden over de aanpak en uitkomsten van de MWM2 Communicatie Quick Scan: “De quickscan was een heel helder rapport. Het geeft duidelijk inzicht hoe een donateur de tekst leest en waar je zelf misschien toch een blinde vlek voor hebt ontwikkeld.”
Vragen of interesse? Ik vertel je graag meer
