...

Met ‘Concept Scrum’ snel naar een succesvol concept

Tijdgebrek is geen argument meer om niet naar uw klant te luisteren bij het ontwikkelen van uw product of dienst, want MWM2 heeft ‘Concept Scrum’ ontwikkeld: dé manier om binnen een week uw concept in ontwikkeling voor te kunnen leggen aan uw (potentiële) klant.

Onderzoek scheelt tijd en kosten

Steeds meer bedrijven werken agile. In korte ontwikkelsprints wordt gewerkt aan de (door)ontwikkeling van een product of dienst zodat deze perfect aansluit op de veranderde behoefte in de markt. Helaas wordt hierbij vaak de stap overgeslagen om te luisteren naar wat de klant ervan vindt. “En dat is doodzonde“, vindt ook Klaas Kuipers, Manager Product & Innovatie bij MWM2: “We merken dat er soms geen tijd meer wordt genomen om ideeën te toetsen op relevantie, geloofwaardigheid en onderscheidend vermogen, voordat ze in de markt worden gezet. Onderzoek lijkt misschien een vertrager, maar scheelt juist tijd en kosten, omdat direct de juiste stappen kunnen worden genomen“. 


Hoe werkt het?

Bij de Concept Scrum methode starten we met het aanscherpen van uw concept op basis van behoefte, belofte en bewijs. Dit is essentieel omdat het zonde is om feedback te krijgen op een onduidelijk concept. Vervolgens gaan wij met uw (potentiële) klanten om tafel, en leggen wij uw concept aan hen voor. Hierbij wordt ingegaan op ‘hoe’ en ‘waarom’ het concept wordt gewaardeerd. Na een optimalisatieronde wordt het concept online voorgelegd aan een grotere groep, zodat de inzichten ook met cijfers kunnen worden onderbouwd. Met Concept Scrum wordt zo in een vroeg stadium duidelijk of uw idee wel of niet aansluit bij een manifeste of eventueel latente behoefte.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!