Banner agile home

Agile-onderzoek

Agile-onderzoek

7 x methoden icons agile big

Steeds meer organisaties stappen (deels) over op een agile werkwijze. Hierbij is het ophalen van klantinzichten essentieel. Een belangrijk doel van agile werken is namelijk om deze klanten sneller en meer waarde te leveren. Hoe kun je dat realiseren, zonder naar je klanten te luisteren?  Bij MWM2 signaleren we dat veel organisaties klantinzichten nog niet structureel in hun agile werkwijze hebben opgenomen. Andere organisaties maken al wel gebruik van klantinzichten, maar doen dit bijvoorbeeld zelf binnen de agile-teams waardoor inzichten niet altijd op de juiste manier opgehaald of geïnterpreteerd worden en erg versnipperd zijn in de organisatie.


MWM2 helpt om het luisteren naar klanten een vaste plek te geven in de organisatie

Met laagdrempelige middelen laten we je de kracht van klantinzichten ervaren en overtuigen we jouw agile-teams van de waarde van klantinzichten en de noodzaak om dit een vast onderdeel van hun werkproces te maken.

  • Ervaar met een SANDBOX-dag hoe jouw organisatie van denken naar doen kan bewegen, met de klant als klankbord;
  • Breng de klant binnen in de organisatie met video-interviews of een ‘Meet the customer-sessie'
  • Haal snel inzichten op in een Flitsonderzoek

Leeft het belang van klantinzichten in de organisatie? Dan leggen we gezamenlijk een workflow neer voor het integreren van deze inzichten. Door bijvoorbeeld een dedicated klantpanel op te zetten en/of een template te maken voor het toetsen van concepten, maken we het gemakkelijk om snel en efficiënt klantinzichten op te halen. Een greep uit de mogelijkheden:

  • Continu beschikbaarheid van onze agile research experts, zodat we altijd snel kunnen schakelen
  • Een dedicated klantenpanel/community geeft de organisatie de kans om snel en gemakkelijk met een groep klanten in contact te treden
  • Een wekelijks spreekuur op locatie met een onderzoeker van MWM2 zorgt voor structuur en snelheid
  • Een workshop ‘Leren luisteren’ stelt de organisatie in staat om op een goede manier zelf het gesprek met klanten aan te gaan

Een agile-partnership is voor ons altijd maatwerk. Neem daarom vandaag nog contact op met Klaas Kuipers voor meer informatie. 

Klaas

Meer informatie

Klaas Kuipers

k.kuipers@mwm2.nl
 

27 ABN AMRO SANDBOX copy

Lees Verder

ABN AMRO

Klantvalidatie in een Agile/scrum omgeving

New thumb Mees

Lees Verder

ABN AMRO MeesPierson

UX-onderzoek op afstand: snel, flexibel & effectief

OCW agile thumb

Lees Verder

Ministerie van OCW

Agile-aanpak binnen een community