Aangezien internet veel ruis bevat, is het belangrijk om te begrijpen welke informatie relevant is, waar die gevonden wordt en hoe deze te interpreteren. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata is een vak apart en behoeft menselijke intelligentie. Dit is niet mogelijk via monitoring tools alleen. Social Insights achterhaalt en bundelt kwaliteitsdata, ontdekt (latente) klantbehoeften en vertaalt deze naar concrete inzichten, adviezen en kansen. MWM2 biedt diverse oplossingen zoals haar Social Reputatie Model dat haarfijn de reputatie van organisaties in kaart brengt. Het product Trends meet behoeftes over tijd en maakt trends inzichtelijk. Het helpt organisaties kansen te ontdekken en eventuele bedreigingen te pareren. Daarnaast heeft MWM2 oplossingen voor Klantbeleving, Incidenten en Campagne.Social Insights
Social Insights is de methode om inzichtelijk te maken wat er online wordt gezegd over een merk, product of thema en dit te vertalen naar acties. Wat veel organisaties zich niet realiseren is dat er een schat aan data voor het grijpen ligt op het internet. Waar consumenten vroeger hun mening deelden bij de koffiecorner en met de buurman, praten zij elkaar nu vooral online bij. Deze peer-to-peer meningen worden betrouwbaarder ervaren dan informatie in traditionele media. Ze bepalen steeds meer de merkreputatie, loyaliteit en aankoop van een product of merk.